onsdag, juli 08, 2015

Allmäntillståndet

Och vad har jag hittat på sen jag kom hem från Ystad då? Inget särskilt faktiskt... Förkylningen är nästan helt borta och den stukade foten mår också ganska bra. Vi har trädgårdsarbetat, läst trädgårdstidningar, lyssnat på böcker, slappat, svettats, pysslat om rosorna, ätit god mat, druckit vin, rökt cigarr, lyssnat på musik, försökt att undvika att trampa på pantrarna, dödat mördarna, varit på plantskolan i Löddeköpinge och köpt en fjärilsbuske, tittat på Beverly Hills...
Vi åt smørrebrød till lunch en dag
Rökgrillad oxfilé med pikant potatissallad. Kan tänka mig det snart igen...
Vädret har varit fantastiskt mest hela tiden, dagarna har varit heta och kvällarna svala. Efter middagen har vi suttit i uterummet och spelat för hög musik och rökt cigarr och pratat och jyckarna har gjort oss sällskap ibland, men för det mesta har de gått in och lagt sig.
Årets ros 2015: Ghislaine de Féligonde - en av mina favoriter
Honungsrosen har verkligen kommit igång i år
Ännu en klematis blommar i äppleträdet
En ros jag tagit som stickling från Moderns trädgård på landet
Någon äter min vita klematis! Pantrar eller mördare? Vi gissar på pantrarna
Hamburgare med ädelost. Galet gott alltså!!!
Nu är det bara ett par ynka dagar kvar av semestern och jag inser att tre veckor är alldeles för lite. Det kommer jag inte att ha igen om jag kan undvika det. Jag hann inte stressa ner förrän jag började stressa upp mig för att börja jobba igen. Men jag och min man ska låtsas att semestern fortsätter även när vi jobbar. Vi ska sitta ute och ha det mysigt så mycket vädret tillåter och vi ska fortsätta att äta god mat och försöka att ta det lugnt. Och vi har ju faktiskt en vecka kvar i slutet av augusti...
Dolly tillbringar gärna de svala kvällarna i soffan i uterummet. Dagarna tycker hon är alldeles för varma
Daisy stannar helst inomhus
Medan den där Dixie gärna trädgårdsarbetar och inte låter sig påverkas nämnvärt av värmen
Jag försökte flisa kiwin. Det gick åt helvete så jag blev sur och gick in. Min man monterar ner växthuset
Men Astrid blommar
Tuscany blommar också! Trots att jag klippte ner henne totalt i våras

Inga kommentarer: