torsdag, juni 18, 2015

TGIT!!!

Oj, vad tiden går fort och snart är det dags för semester och hur overkligt är inte det??? Bara ett par timmar kvar innan jag har tre veckors semester då jag ska slappa och titta på blommorna och lyssna på musik och böcker mest hela tiden. Men idag jobbar jag och tänker bara jobba till ett och försöka hinna få undan det viktigaste. Eftermiddagen tänker jag tillbringa med att piffa övre och undre däck och uterummet inför midsommarfirandet.

I måndags jobbade jag hårt hela dan och fick undan en hel del och tog bussen hem klockan sex och var så trött så trött och satt ute i trädgården med ett glas vin medan min man lagade världens godaste biffsallad. Och sen såg vi säsongsavslutningen av Game of Thrones och hur ska vi klara att vänta ett helt år på att få veta hur det ska gå???
Den goda biffsalladen! Min man han kan han!
I tisdags morse kom jag ut ur sovrummet och möttes av en äcklig stank, ungefär som bajs. Eller faktiskt precis som bajs. Så min man fick gå ner och undersöka var det kom från och det visade sig att  det var bajs. Dolly var dålig i magen och min man fick tvätta köket medan jag höll andan och duschade. Min arbetsdag började med att programmet jag skulle använda inte fungerade så jag fick installera om och när det var gjort var det dags för möte i lokalen. Nya lokalen, för nu är det faktiskt klart! I januari flyttar kontoret till nya lokaler och det ska bli så härligt med en nystart! Igår bestämde vi färg på mattor och kök och det kommer att bli så bra det här! Och efter lokalmötet var det dags för ett extra inkallat personalmöte där vi fick reda på att en kollega blivit uppsagd och det förtog peppen av ny lokal lite. Men jag hann inte tänka så mycket på varken det ena eller det andra, utan panikjobbade en stund eftersom jag hade en tid hos frisören klockan ett. Halv fem var jag hemma och tog med mig min man till Coop för att hämta ut mitt paket med fem rosenplantor jag beställde i lördags. Och när vi kom hem igen satte jag mig i trädgården med ett glas vin och jobbade tills middagen var klar. Och när vi ätit jobbade jag lite till medan min man byggde uterum.
Snart, snart blommar pionrabatten! Jag väntar och längtar!
Igår morse började min man jobba (hemifrån) redan klockan sex så jag steg också upp lite tidigare och vi var klara i ovanligt god tid. Jag hann till och med packa upp och sätta mina nya rosor i vatten. På jobbet fick jag inte mycket gjort, utan blev avbruten mest hela tiden av både det ena och det andra som naturligtvis var viktigare än det jag höll på med för stunden. Men klockan fem hade alla gått hem så då jobbade jag intensivt tills jag tog bussen hem klockan sex. Och när jag kom hem fortsatte jag att jobba intensivt medan min man lagade middag. Jag hade tänkt fortsätta att jobba efter maten också, men jag orkade bara inte, utan somnade i soffan.
Klätterrosen på huset blommar snart!
En Mary Rose på framsidan hänger fortfarande med
Jag känner mig märkligt ostressad med tanke på hur mycket jag har att tänka på. Både allt som ska hinnas med på jobbet innan semestern och allt som ska hinnas med inför midsommarfirandet. Men jag känner lite att det får bli som det blir. Idag är det ju typ fredag och vi ska fira semester med att äta sushi och hinner vi få upp taket på uterummet kanske det blir förtugg utomhus trots regn.
Den obligatoriska bilden på den älskade lila rosen
Äntligen torsdagfredag och äntligen semester!!!

Inga kommentarer: