fredag, juni 05, 2015

TGIF!!! (97/100)

Det blev ingen Plantage igår. Solen sken så vi struntade i allt och satte oss i trädgården och njöt av ett glas rosé. Och vi satt där och tittade på pioner och rosor som blommade tills det var dags att gå in och laga mat och titta på CSI.
Min man grillade...
... och Dixie hjälpte till... 
Daisy undrar när hon ska få plats i soffan... 
Och jag vaknade innan fem i morse och hade verkligen tänkt att somna om. Men så kollade jag mina mail och hade fått svar på mitt klagomål till apple om att jag fått betala fullpris för albumet och de kunde inte se att jag köpt någon låt tidigare och bad om screenshot på att det stått "komplettera album". Hur de nu tänkt att det ska gå till när jag redan köpt albumet? Men jag tog ett screenshot på att jag köpt tre låtar i mars och skickade i väg det och nu är jag ju jättevaken.
Getost- och rödbetspaj jag ska ha till lunch idag. Lite för mycket rödbetor för min smak men god ändå
Det är äntligen fredag och i eftermiddag åker vi till Spille med jyckarna och jag hoppas solen skiner så det blir ett glas vin eller två i trädgården innan vi lagar hamburgare. Jag tänker inte jobba längre än till två, det är ju som sagt fredag...
Denna näva köpte jag på safarin. Hur fin?
Det kommer att bli så fint nästa år när lavendeln vuxit till sig och blommar alldeles vit
Pion som gömmer sig bland gräs och ogräs
Glömmer varje år att rostvinet blommar
Betty har börjat blomma!
Fler pioner
Vet inte vad denna ros heter, vi tog den som stickling från en ros mamma hade på landet. Men blommar gör den
Louise blommar också!
Det hade varit perfekt att träna nu, men jag lär väl inte få liv i min man än på en stund...

Äntligen fredag!

Inga kommentarer: