onsdag, juni 24, 2015

Sjuklingen på loppis

Jag sov sjukt dåligt natten till igår. Jag tror jag vaknade ungefär varannan timme och tog halstablett, hostade, snöt mig och tog nässpray. Halv åtta steg jag upp och kände mig verkligen inte utvilad. Jag drack citronvatten till frukost och tryckte i mig alvedon och gick och duschade och sen kändes det kanske yttepyttelite bättre... Men det känns faktiskt för jävla tråkigt att gå och bli dunderförkyld på sin semester!

Syrran steg upp till sist och när vi alla var klara körde vi iväg på en liten loppisrunda där första stoppet var Myrorna. Jag köpte tre fat att ha under krukor och de andra köpte ingenting alls... Nästa stopp var Emmaus och de hade hur mycket som helst och jag hade nog kunnat köpa en hel del vaser om det inte varit för att jag inser att jag inte har plats med fler vaser just nu... Sen körde vi vidare till Clashallen där de hade fina tavlor och till Erikshjälpen där det enda jag såg och ville ha, var en kruka någon annan redan hade tagit...

Vi blev jättejättehungriga och körde in till stan och åt en mycket sen lunch på Beebar. Solen sken och vi satt ute, min man och jag åt grisrygg med pommes och jag drack rosé och det kändes som sommar. Syrran tog tåget till Ystad, min man och jag åkte hem. Jag hade vansinnigt ont i huvudet och la mig i soffan med en treo och somnade medan min man var och handlade. Vi åt biff med gremolatagrönsaker och såg Murder in the First och CSI och gick och la oss.

Idag har jag bestämt mig för att ta det lugnt och friskna till. Än så länge har jag tagit det lugnt, men inte frisknat till. Men jag har inte lika ont i halsen och jag hostar inte lika mycket. Fast det låter fortfarande när jag andas och jag snyter mig och tar nässpray mest hela tiden. Jag fick ställa in dagens aktivitet och morgondagens aktivitet, som var det årliga besöket hos Faster i kolonien, ställde in sig själv, så i morgon kan jag också vila mig i form.

Nu ska jag nog ta och se vad min man hittar på i rabatterna när inte jag är där och övervakar...

Inga kommentarer: