torsdag, juni 04, 2015

Semesterlängtan (96/100)

Åh, vad jag längtar efter semestern nu! Drygt två veckor kvar och det ska bli så skönt! Men samtidigt känns det väldigt konstigt att det snart är semester, det är ju fortfarande vinter ute! Men skit samma! Det är klart att jag vill att det ska vara varmt och skönt så att jag kan tillbringa mina lediga dagar i en solstol på övre däck. Men jag nöjer mig med att få vara ledig. Det är ju inte så att jag inte kan roa mig ändå... Jag har massor med böcker att läsa, musik att lyssna på, filmer och tv-serier att titta på... Och jag behöver fylla på mitt bildbibliotek med de bilder som saknas och mitt musikbibliotek med den musik som saknas. Och jag vill ju göra en fotobok över 2014 och skriva ut fler foto att ha på väggarna. Och vi ska fira midsommar och åka till zoo i Köpenhamn och plocka svamp och åka på utflykter med jyckarna...

I går köpte jag mig en månadspeng till iTunes för att ha lite koll på mina inköp. Det är så lätt att det blir lite för mycket om jag inte besinnar mig. Så jag besinnar mig genom att ha en månadspeng. Och jag gjorde mitt första köp i morse. Jag kompletterade ett album med Allison Moorer för 63 kronor, men av någon idiotisk anledning drogs 99 kronor. Så jag fick kontakta supporten och väntar nu på svar som ska komma inom 48 timmar. Visst, det rör sig bara om 36 kronor, men 36 onödiga kronor...

Idag fastar vi och jag undrar hur jag ska motivera min man att ta mig med till Plantagen i eftermiddag...?

Inga kommentarer: