måndag, juni 01, 2015

Med händerna fulla (93/100)

Igår vaknade jag strax innan sex och väntade på att min man också skulle vakna. Men eftersom han är tröttast i hela världen så tröttnade jag på att vänta och steg upp halv sju. Och åt frukost i soffan med jyckarna och när frukosten var uppäten tog jag med Daisy och Dixie ut på en morgonrunda och när vi kom tillbaka planterade jag dahliorna och nävorna jag köpt på safarin. Min man hade äntligen vaknat till liv när vi kom in igen och jag fick i mig frukost nummer två.

Efter frukosten skulle jag byta om och la mig på sängen och råkade slumra till. Och vaknade av försiktiga steg i trappan och när jag tittade upp stod Daisy i dörren och tittade på mig medan hon viftade på svansen. Så jag klädde på mig och hängde med henne ner och det visade sig att hon ville ut i trädgården. Min man och Dixie var redan ute och arbetade i trädgården så Dolly, Daisy och jag gjorde dem sällskap.

Vi fick riktigt mycket gjort i trädgården. Vi beskar Tamarisken rejält så att den numera ser ut som ett träd, eller två. Jag klippte ner en vildros och planterade ännu en kruka med sommarblommor och medan min man var och köpte lunch flisade jag både det ena och det andra. Efter lunch- och cigarrpaus, satte vi igång med framsidan och grävde fram en rabatt där vi satte de fem vita lavendelplantorna jag köpt på safarin. Vi grävde även upp två höstanemoner och flyttade en pion och jag klippte och gödslade ett par rosor och gick sen in och tog en treo och tittade på Murder She Wrote, medan min man fortsatte lite till i trädgården.
Silvernjurvindan i svart kruka blev precis lika bra som jag tänkt mig
Idag fastar vi och på lunchen gick jag ut och shoppade med Josefin. Jag köpte en plastbalja till trädgården och en piedestal till matrummet. Och sen hade jag stora problem att bära tillbaks dem till kontoret. För att inte tala om när jag skulle ta bussen. Men det gick. Jag kom hem utan några allvarligare incidenter. Eller inga alls egentligen. Det var bara lite svårt att öppna dörrar och ta fram busskortet och få plats på bussen...

När jag väl var hemma åkte vi direkt till Hornbach och köpte rabattkanter och en digitalis och vidare till CityGross för att köpa morgondagens lunch. Och när vi kom hem drack vi vår kvällslatte och gick ut i trädgården och klippte ner rosor med ohyra och vattnade och gödslade rosor utan ohyra och klippte äppleträd och päronträd och vattnade pioner och gick in och såg Game of Thrones. Och nu är det snart dags att gå och lägga sig, men kanske hinner vi med lite CSI...?
Stor knopp i Betty Blond, konstigt att rosorna snart ska blomma tänker jag, men det är ju faktiskt redan juni... 
Nya digitalisen. Jag har sått själv, men de tar otroligt lång tid på sig att gro. Tålamod är inte min starka sida... 

Inga kommentarer: