söndag, juni 28, 2015

Friskförklaringen och rosorna och pionerna

Igår bestämde jag mig för att friskförklara mig från och med idag. Det har gått sådär... När jag vaknade i morse hade jag hosta och slem i halsen och ont i bihålorna. Så jag har tillbringat dagen med att snyta mig, ta nässpray, dricka treo, hosta och snyta mig lite till... Men förutom förkylningen som inte vill ge med sig, så har det varit en fin helg. Jag har tillbringat större delen med att gå runt i trädgården och titta på rosorna, lukta på rosorna, prata med rosorna, fota rosorna ta bort löss från rosorna, plantera rosor, sukta över fler rosor... I eftermiddags satt vi i uterummet och drack lite vin och rökte cigarr och jag blev alldeles kär och lycklig när jag tittade ut över trädgården.
Purpursporrarna
Rose de Rescht
Salet, min enda mossros, än så länge... 
Honorine de Brabant
Perfume
Lunchen som jag lagade!
Jaques Cartier
Stanwell Perpetual
Rhapsody in Blue
Astrid Lindgren
Dixie gillar att ligga i de nya rabatterna... 
Min man har börjat ta ner växthuset och Dixie ser till att det går rätt till
Det är en djungel där inne!
Vi har hunnit fika på lussesnäckor också
Ett hallon börjar få färg!
I fredags var vi bjudna till Katta på födelsedagsmiddag och vi skulle inte vara där förrän klockan sju, men lyckades ändå bli sena. Det var mitt fel. Jag låg på sängen och lyssnade på min bok och spelade Candy Crush och blev alldeles överraskad när jag insåg att klockan var kvart i sex och hög tid att hoppa in i duschen. Klockan sju var vi klara och satte oss i bilen och blev inte så sena som jag befarat...

Alla var där, vi fick fantastiskt god oxfilé och massa vin och ostar och gud vet allt. Jag var trött och förkyld och trodde jag skulle somna vid tio, men åkte inte hem förrän tre. Hur pigg som helst! Min man trodde jag skulle somna medan han var ute med jyckarna, men när han kom och la sig låg jag och lyssnade på min bok. Alldeles klarvaken!

Jag hade på mig min nya röda klänning hos Katta och kände mig snygg trots förkylning och söndersnuten näsa. Ingrid lyckades dock med konststycket att spilla rödvin över halva Kattas lägenhet och min fina klänning och vi har inte fått bort alla fläckar från klänningen än. Trots kokande mjölk och Vanish. Nästa steg är Ta Bort och jag håller tummarna, så att de nästan går sönder, att det ska göra tricket!
En pion!
Pionrabatten!
Pionrabatten från andra hållet!
Ännu en pion!
Ville de Lyon i Dorothy Perkins
I morgon åker Daisy och jag till Ystad på semester ett par dagar. Och här och nu äter vi pulled pork och ser Sharknado. Med Ian Zierning. Kan liksom inte få nog av Steve Sanders nu när jag kollar Beverly Hills hela tiden...
Lammöron har jag också hunnit sitta och klappa
Nya rabattprojektet tar sig!
Och jag tycker verkligen att det är helt fantastiskt avkopplande och avstressande att bara få sitta i trädgården och titta på blommor och fåglar och inte behöva tänka eller göra något alls...

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilka fina bilder och vilken skön semester du verkar ha! Underbart att njuta så av sin trädgård ju!!!
Och så tråkigt med klänningen :-(. Hoppas verkligen att du lyckas få bort fläckarna! Hoppas nu att din semester fortsätter i samma stil - förutom förkylningen som gott kan se till att försvinna!

åsa sa...

Ja, semester is da shit! :-D
Fläckarna är envisa och syns om man vet om dem... Tyvärr... Funderar på att köpa en ny klänning...
Men förkylningen börjar äntligen ge med sig! :-)