lördag, juni 06, 2015

Äntligen! (98/100)

Äntligen kom sommaren! Och jag vet att det är för tidigt att våga tro att den är här för att stanna, men ändå. Den är här just nu!

Det var grått när jag steg upp vid halv sju, men varmt ändå. När min man steg upp två timmar senare började det att åska och regna, men när frukosten var uppäten var det uppehåll så vi bestämde oss för att tillbringa dagen i trädgården. Det gäller ju att passa på medan sommaren är här ju...
Varje gång jag ser den här pelargonen tänker jag att den inte passar i min trädgård... 

Vi fortsatte att gräva i perennrabatten och som vi grävde! Svetten lackade, mest på min man, och jag hade jord över hela mig. Men bra blev det! Två rosor fick vi planterat och i morgon fortsätter vi med att gräva lite mer och plantera två rosor till.
De två nyplanterade rosorna i den nygrävda rabatten
Framåt eftermiddagen, då vi inte orkade gräva mer, satte vi oss i skuggan med var sin cigarr. Skuggan! Tänk att det var så varmt att vi hellre satt i skuggan! Overkligt!
Eftermiddagens förströelse
Igår var det också varmt och skönt. Vi sprang innan jobbet och jag var på g och körde lite dansmoves och hoppades att de vi mötte inte trodde att det var min springstil... På väg till jobbet köpte jag islatte, frukostbullar och hamburgerbröd och jag jobbade hårt tills klockan blev halv två då jag gick och köpte ost och vin innan jag tog bussen hem...

Och när jag kom hem satte jag mig i trädgården med min bok medan min man åkte och handlade och när han kom hem åkte vi till Spille med jyckarna och när vi kom hem åt vi förtugg i trädgården och min man lagade fina hamburgare och vi såg CSI tills det var dags att sova.
Burgaren!
Vi har precis ätit grillat lamm med klyftpotatis och aioli och nu ser vi CSI. I morgon är det söndag och vi borde tvätta...

Inga kommentarer: