måndag, maj 04, 2015

Vårruset 2015 (65/100)

Jag sprang vårruset idag. Helt själv. Eller det var ju jag och ca 7000 andra, men Katta, som är den enda som är (nästan) lika långsam som jag, var sjuk så jag sprang själv. Och det gick faktiskt bra. Jag lyssnade på min ljudbok (Mios Blues) och glömde nästan bort att jag sprang, så de där 5 kilometerna flög nästan förbi. Nästan alltså... Och när jag sprungit klart mötte jag upp Josefin och Malin och när jag pustat ut lite gick vi till jobbet och hämtade våra prylar och min man kom och hämtade mig. Och jag fick varken ont i ryggen eller höfterna eller ljumskarna när jag sprang. Men jag var beredd hela tiden och fegade lite och tog inte i allt vad jag kunde. Och när vi gick tillbaka till jobbet sträckte jag mig i sidan och det gick inte över och till slut inbillade jag mig att jag fått en hjärtinfarkt. Så när jag satte mig i bilen slet jag av mig lite av mina trånga träningskläder och då gick det över och jag insåg att jag nog mest var hungrig och nu har jag läst om symptom för hjärtinfarkt och de stämmer faktiskt inte alls överens med vad jag kände...

Innan jag sprang jobbade jag hårt hela dan. Faktiskt väldigt hårt! Och länge! Jag var på jobbet redan halv nio och slutade inte förrän halv sex. Motvilligt... Resten av veckan tänker jag också jobba hårt för Mr T är i USA och det gäller att passa på...

I söndags var jag ute i trädgården massor och rensade bort torra grejor ur rabatterna och jag klippte rosor och jag lyssnade på en ljudbok och vi åt lunch i trädgården och jag sov middag i soffan och vi grillade tjocka revben och hade pikant potatissallad till och såg CSI och sen gick vi och la oss.

Inga kommentarer: