torsdag, maj 07, 2015

Toktidig (68/100)

I morse vaknade jag sådär toktidigt som jag verkar göra nu. Halv sex tror jag klockan var och sen låg jag och tittade på min man tills han vaknade så vi kunde sticka ut och springa en sväng innan jobbet. Och det var skitjobbigt att springa! Det var motvind och kallt och blåsigt och jag blev trött i fötterna och måste, MÅSTE, verkligen investera i ett par nya skor. Så det får vi göra nästa vecka. Men jag fick i alla fall lyssnat på min ljudbok (Kvinnan i rummet - Jussi Adler-Olsen) i 30 minuter.

Det är kallt som attan på kontoret idag och det hjälper ju inte till att jag fastar.

Ögonen rinner av allergin och det är i det närmaste omöjligt att sminka sig. Längtar tills björken har lugnat ner sig!

I morgon är det äntligen fredag och jag hoppas på fint väder så vi kan grilla fredagsbiffen på grillen och undrar vad vi ska ha till? Funderade på att grilla potatis med vitlökssmör, men kanske är klyrror med aioli lättare...?

Inga kommentarer: