tisdag, maj 12, 2015

Tisdag, onsdag och torsdag (73/100)

Idag är det tisdag, onsdag och torsdag på en och samma gång. Tisdag eftersom det är tisdag, onsdag eftersom det är mitt i (arbets)veckan och torsdag eftersom det är (typ) fredag i morgon. Detta innebär att min man kommer hem från Stockholm ikväll och jag ska snart gå och förbereda kvällens middag.
Syskonkärlek!
Det regnar och blåser och ser alldeles höstruskigt ut ute. Svårt att tänka sig att jag hade premiär med bara ben idag... Men det hade jag och det var varmt och skönt och jag undvek att titta ner på mina vinterbleka ben. Men de får ju inte heller någon färg om de inte får komma ut i solen...

På lunchen träffade jag Becka och vi gick en sväng på Triangeln innan vi träffade Katta och Ingrid på Hai för att äta lunch. Jag hade inte ätit sushi på evigheter så det satt fint.
Sushi! Fast mest ingefära. Som jag inte ens åt... 
Jag gick från jobbet kvart över tre för att handla till kvällens middag och var inte hemma förrän kvart i fem eftersom jag satt i bilkö en evighet och bussresan som brukar ta ca 20 minuter tog ca 40 minuter... Men fick lyssnat på min bok så jag ser det positivt.

När jag kom hem gick jyckarna och jag ut en sväng i trädgården och jag fotograferade och tittade i rabatterna och undrade varför glassbilen var så tidig idag...?
När jag går förbi på väg till och från bussen tycker jag träden är så fina, men på bild gör de sig inte... 
Fast fint i närbild... 
Körsbärsträdet också... 
Nyduschad maskros
Fin och överblommad tulpan
Denna tulpanen är nästan finare som överblommad än nyutslagen... 
Alunroten är gladare än någonsin
Att få de här två att titta in i kameran samtidigt är en utmaning... 
Stor knopp i en av rosorna! 
Igår när jag kom hem från jobbet, gjorde jag mig en islatte och satt i trädgården. Och resten av kvällen tillbringade jag med att titta på Once Upon a Time och planera veckans middagar. Och inatt hade jag sällskap av Daisy i sängen. De andra två sov i köket.
Islatte!
Och de här svarta skönheterna alltså! Kommer att bli perfekt när de ljusrosa nejlikorna blommar i samma kruka!

Inga kommentarer: