onsdag, maj 27, 2015

Muren (88/100)

Pink Floyd's The Wall är en av mina favoritfilmer och en av mina favoritskivor. Jag har inte lyssnat på den på jättelänge eftersom det är en av de skivor som försvann när hårddisken kraschade för 2 1/2 år sen och jag har inte lyckats lokalisera mitt fysiska ex än. Men idag satte jag faktiskt på The Wall i Spotify. Inte lika bra ljud som i iTunes, men det funkar... Och fan vad bra skivan är alltså! Men jag känner också att vissa låtar hade jag nog inte gillat om jag hört dem för första gången idag. Utan att ha sett filmen en sisådär 30 gånger... I vilket fall som helst. En jäkligt bra skiva och, om möjligt, ännu bättre film. Vilket påminner mig om att det nog är dags att se om filmen en dag...

Apropå bra musik, i morse vaknade jag strax efter fem och funderade på att somna om, men det var ljust ute, det regnade inte och jag piggnade till lite för mycket för att somna. Så strax innan sex väckte jag Daisy och tog med henne ut och sprang 4 kilometer. Bara sådär liksom. Och det gick faktiskt oväntat bra! Det var lättare än förväntat och jag bara flög fram medan jag lyssnade på Safari 2015. Nä, jag flög förstås inte, men det var lätt att springa idag. Förutom att jag hela tiden fick hålla igen för att inte Daisy skulle galoppera iväg. Hon gör ju det. Springer fortare än jag. Hela tiden. Hur fort eller sakta jag än springer anpassar hon sin takt till att vara lite för snabb för mig... Men om man ser det positivt fick jag ju tränat hela kroppen eftersom jag fick hålla emot hela tiden...

När jag kom hem gjorde jag mig en islatte och två smörgåsar och satte igång att jobba och nu är det ju dags för frukost nummer två. Så jag får väl gå och koka mig två ägg och göra mig ännu en islatte...

Inga kommentarer: