söndag, maj 03, 2015

Maj (64/100)

Även om jag knappt gjorde något alls av det som stod på min önskelista i fredags, hade jag det riktigt bra. Jag åt frukost och bloggade och tittade på Medium tills klockan blev förmiddag då jag tog med mig Daisy ut och sprang. Daisy var taggad som bara den och jag också först... Det började bra, jag hade bra tempo och vädret var skönt och sen fick jag ont i ryggen. Och ont i höfterna och ont i ljumskarna och jag fick verkligen kämpa för att inte ge upp. Men efter tre kilometer klarade jag verkligen inte det längre så vi fick gå den sista kilometern hem. 
Fina magnolior på vägen hem
När jag kom hem tog jag en dusch och hittade sen ett soligt hörn i trädgården där jag kunde sitta och äta min lunch och njuta av solen. Och jag satt och drack ett glas rosé och lyssnade på min ljudbok och njöt och kände mig overkligt avstressad. Sen klippte jag ner fjärilsbuskarna och fotograferade trädgården och jag längtar tills något annat än tulpaner blommar! Jag gick in för att försöka pyssla lite och jag blev faktiskt inte helt missnöjd med mitt första försök... 
Rostvinet slår snart ut!
Jag är inte jättenöjd med färgen på de här tulpanerna, men de är ganska fina mot det grå huset
Den här tulpanen är väldigt fin
De här stjärnformade tulpanerna ser ut som något från havet
Maskrosor är faktiskt ganska fina egentligen
Halsbandet!
Klockan fem stod Dixie och min man i dörren. Trötta, men nöjda, efter en lång, lång dag som innefattat totalt sju timmars bilkörning och 30 minuters viltspår. Lilla Dixie hade varit så duktig och fått första pris och kommit på sjätteplats, trots att hon inte spårat alls på fyra månader och trots att det gått omkring vilt i skogen runt spåret. Sånt vilt hon inte är van vid som varg, lo, räv... 
Dixie och rosetten!
Min man och jag satte oss i trädgården och drack lite vin och åt lite förtugg och gick sen in och lagade rostas med gremolatagrönsaker och såg dubbelavsnittet av Grey's.

Igår vaknade jag halv sju och tyckte att det var lika bra att stiga upp. Så jag lät min man sova och gick ner och satte mig i soffan med en latte och en rostad smörgås med Marmite och tittade på Medium. Och ett par timmar senare när min man steg upp åt jag frukost nummer två.

Vi åkte och handlade och när vi kom hem gick min man upp och kaklade och jag satt i soffan och spelade och försökte få datorn att importera bilderna från minneskortet. Och sen fick jag för mig att baka en rabarberpaj, men vi hade inga ingredienser hemma, så jag tog med mig Daisy och gick till Netto. Ett par timmar senare var rabarberpajen klar och jag kallade ner min man och vi satte oss i trädgården och åt vår paj och drack vår espresso och rökte vår cigarr. Och jag bet av en stor bit av en kindtand. Och sen gick min man in igen och fortsatte med sitt kaklande. Jag satt ute en stund till innan jag gick in och började med kvällens middag. Min man grillade lammfiléer och sparris och jag gjorde klyftpotatis och aioli. Och sen såg vi Trädgårdstisdag och Backstrom och jag somnade i soffan.
Eftermiddagsfika i trädgården
Åh! Grillad sparris!
I morse steg jag upp halv sju igen och lät min man ligga kvar i sängen. Jyckarna gjorde mig och min treo sällskap i soffan och jag har tittat på Medium och Vampire Diaries och bloggat och försökt att föra över foto från minneskortet till datorn. Tror jag lyckades till slut... Min man har stigit upp och står i köket och steker ägg och bacon. Jag har inga planer för dagen, mer än att vara ute i trädgården och lyssna på en bok. Min man ska kakla. I morgon ska jag springa Vårruset. Hur nu det ska gå...?
Dolly tyckte att Dixie trängdes, så hon gick...

Inga kommentarer: