torsdag, maj 21, 2015

Ineffektiv torsdag... (82/100)

Det är inte klokt vad jag är ineffektiv idag alltså! Jag vaknade redan halv sex i morse och hade huvudvärk och gick upp och tog en tablett och kunde inte somna om och när min man vaknade vid sex hade jag fortfarande ont och kände inte för att springa. Så min man fick springa själv och jag låg kvar i sängen. Och tänkte stiga upp. Tänkte på hur tidigt jag skulle kunna vara på jobbet om jag steg upp där och då. Kvart i sju gick jag ner och duschade. Halv åtta tänkte jag att jag skulle kunna ta åttabussen om jag la på ett kol. Så jag började städa sovrummet. Och sen bytte jag kläder sex gånger innan jag hittade något jag inte såg helt hopplös ut i. Klockan nio var jag på jobbet med en islatte i handen.

På jobbet har jag inte varit mycket effektivare... Jag rensar skrivbordet och skriver listor och fakturerar och tänker på annat. Så som ny rabatt på framsidan, vad jag ska köpa på nästa safari, om vi har färg att måla krukor svarta med, att jag borde så mina digitalis, klippa rosorna... I morgon är jag ledig. Då ska jag försöka hinna med lite av det där jag tänker på... Städa vill jag också hinna med. Och titta på tv. Och läsa. Och sitta i trädgården och dricka islatte. Och sitta i trädgården och dricka rosé...

Ja, nu har jag bara en ineffektiv timme kvar innan jag går till bussen och fortsätter att vara ineffektiv där hemma...

Inga kommentarer: