lördag, maj 23, 2015

Idésprutan (84/100)

Jag hann ju inte alls med vad jag ville igår, men var ändå överraskande effektiv.

Jag började dagen med att äta förfrukost och se två avsnitt Once Upon a Time, Sen satte jag alla växter i vasken för att ge dem ordentligt med vatten och passade på att damma alla fönsterkarmar. Och resten av vardagsrummet. Och sen var det dags för frukost nummer två och två avsnitt Vampire Diaries och jag måste ju säga att säsongsavslutningen bjöd på en rejäl överraskning. För mig i alla fall... Jag pratade med Syrran och Modern och fortsatte med mitt dammande och plockande och cyklade till Coop och köpte lunch och krukfärg (och en vas eller två efter att ha blivit inspirerad av Syrran...). Efter att ha ätit min lunch sådde jag digitalis och bakade focaccia och lyssnade på en bok (Falleri fallera falleralla - Carin Gerhardsen). Och jag gick rundor i trädgården och hjälpte Nelson som körde ner sig både här och där... Och jag fick så många idéer för trädgården, man skulle kunna kalla mig för idéspruta, och jag vill bara börja på alla. Helst samtidigt.
Jag bakade!
Innan ugnen
Det färdiga resultatet. Lite brödigare än jag tänkt mig, men gott ändå
Klockan blev fem och min man kom hem och åkte iväg med jyckarna till Spille och jag gjorde fetaostsås och hummus och när han kom hem satte vi oss i trädgården och åt en stund. Och vi tittade runt i rabatterna och det blev för kallt och vi gick in och började på kvällens middag. Och vi såg iZombie och jag somnade i The Laura Mysteries.
Jag plockade liljekonvaljer och nävor. Dolly i bakgrunden är inte imponerad...
Kvällens förtugg
Och kvällens middag
I morse vaknade jag inte förrän sju och gick ner och satte mig och såg klart The Laura Mysteries och nu ser jag Medium och min man står i köket och steker ägg och bacon. Vi borde tränat i morse, men jag var inte på humör. Kanske i eftermiddag? Jag hoppas på sol och någorlunda värme idag så jag kan vara ute och måla krukor. Kanske gräva lite i rabatten? Komma på något nytt projekt...?
Favoritsmaken på mineralvatten just nu! Så jäkla god!

Inga kommentarer: