måndag, maj 11, 2015

Gökdårad (72/100)

Jag tror jag är gökdårad. Jag läste att man kan bli det om man hör göken på fastande mage och klockan fyra i morse när vaknade av göken var jag hungrig som attan. Så att jag blev gökdårad är förmodligen anledningen till att jag inte kunde somna om. Jag steg upp på riktigt strax efter sex och strax efter åtta hade jag duschat och tvättat håret och klätt på mig och rastat hundarna och satt på bussen till jobbet. Och sen var jag på den årliga hälskontrollen och sa att jag mådde bra och det sa proverna också, så det stämmer väl.

Jag är sjukt trött och tänker gå hem vid tre och försöka motivera mig att träna. För jag borde verkligen eftersom jag tillbringade söndagen i soffan med att göra ingenting. För jag var trött och låg och hade huvudvärk och orkade inte. Min man var på Ikea och köpte en ny vask eftersom den första vi köpte var för liten. Och det regnade hela dan. Fast sen blev det sol och vi satt ute en stund och drack vin och lyssnade på musik och sen var det dags för middag.

Skönt att denna veckan är kort! Jag ser fram emot att få vara ledig i fyra dagar och undrar om jag inte ska leta reda på något spännande grillrecept vi kan testa...?

Inga kommentarer: