torsdag, april 02, 2015

TGIT!!! (33/100)

Jag tog två nattpanodil innan jag somnade igår och vaknade ändå med huvudvärk i morse. Inte som igår, men ändå... Jag skyndade mig att göra mig i ordning och fick skjuts med min man, som skulle åka och byta till sommardäck, och var på jobbet redan kvart i åtta. Och eftersom jag började tidigt fick jag ju sluta tidigt. Jag gick till ostaffären och köpte ostar till påskaftonens sjurättersmiddag och sen köpte jag ett påskägg till min man och letade förgäves efter fina vita tulpaner och gick sen ner på stan och mötte upp min man som meddelade att diskmaskinen var på väg så vi fick skynda oss hem.
Påskägg till glyttarna
Vi kom hem, nya diskmaskinen anlände, den gamla åkte iväg och vi åkte iväg till Ica för att köpa det sista inför påsken. Och när vi kom hem igen hade jag galet ont i huvudet och stannade hemma medan min man åkte iväg med jyckarna. Jag passade på att sätta upp lite foto och fylla påskäggen till glyttarna och duka fram kvällens förtugg och när min man kom hem hade jag så ont i huvudet att jag knappt kunde röra mig så jag tog en treo/cola/espresso och parkerade mig i soffan. Och här sitter jag nu och väntar på att kvällens middag ska bli klar. I morgon måste vi vara effektiva och städa och laga mat mest hela dan och jag håller tummarna att jag inte har ont i huvudet...
Espresson med grädde
Och himlen ser ut att vilja snöa

Inga kommentarer: