fredag, april 24, 2015

TGIF!!! (55/100)

Åh, så skönt att det är fredag! Men åh, vad dagen har gått fort! Alldeles för fort!

Jag vaknade tjugo i sex och var hyfsat pigg. Så pigg att jag var redo att stiga upp, men min man sov som en gris och jag lät honom sova till tjugo över sex. Då studsade vi (jag) upp ur sängen och slängde på oss träningskläderna och tog med oss födelsedagsgrisen Daisy på en löprunda. Fyra kilometer blev det och jag fick (såklart) ont i höften igen, men Daisy var glad och nöjd att få komma ut med bara husse och matte. Och så fick hon ju titta på brobygget ju...

Och när vi kom hem åkte min man till jobbet och jag satte mig i soffan med alla jyckarna och jobbade. Oväntat hårt. Till kvart i två då jag duschade och gjorde mig i ordning och trampade sönder ett glas på vardagsrumsmattan, plockade upp det och cyklade till Coop för att hämta (ännu) ett paket och när jag kom hem kom min man hem. Och han dammsög upp glasspillrorna och åkte iväg med Daisy och Dixie till Spille medan Dolly och jag förberedde kvällens förtugg.
Kvällens förtugg
Jyckarna fick märgben till förtugg, min man och jag fick fuet, fuet och chorizosticks, mahon, marinerade vitlökar och fetaostsås på frökex. Och jyckarna fick fiskbullar i hummersås till middag och min man och jag åt rostas med klyftisar, sparris och aioli.
Daisy förtuggar
Daisys födelsedagsmiddag
Och sen såg vi Grey's och varför ser jag den där serien egentligen?

Och nu ser vi Nashville och Buddy! Åh Buddy!
Daisy 9 år!!!

Inga kommentarer: