måndag, april 20, 2015

Sol och blodprov och möten (51/100)

Oj, vad jag är trött! Helst av allt skulle jag vilja krypa i säng och sova, men vi ser Secrets and Lies och jag bloggar, så jag får nog ta och vara vaken en stund till...

Jag var på vårdcentralen i morse, strax innan åtta, och tog blodprov och hon som tog mitt blod var nog den bästa hitintills! Det gjorde ont som fan när hon stack, men å andra sidan stack hon bara en gång och klagade inte på att det inte gick. Sen tog jag bussen och tåget till jobbet och var framme strax innan halv tio och måndagsmötet. Och efter måndagsmötet var det ekomöte och sen jobb en stund fram till lunch då vi lunchade på Bee Bar med vårt besök från Stockholm och efter lunchen var det möte och sen jobbade jag hårt till fem. Och när jag kom hem fotade jag trädgården och vi satt ute och drack lite rosévin och rökte en liten cigarr för det är ju en vanlig tråkig måndag... Vi har ätit räkor och vitlöksbröd och sett Game of Thrones och nu ser vi som sagt Secrets and Lies...

I helgen hann vi inte med så mycket, vi sprang till exempel inte... Men jag köpte ett rosa linne och vi åt lax med vitvinssås och vi var på Hornbach och vi var på Rusta och vi åt lunch på nedre däck och vi planterade de två rhododendron vi fick i påskägget och vi såg Nashville och vi såg CSI och vi såg Jordskott och när jag pratade med Syrran insåg jag att det finns ett par serier till jag borde se...

I morgon fastar vi och i morgon bitti satsar vi på att springa innan jobbet. Vi får väl se hur det går... I morse vaknade jag faktiskt strax efter sex då solen lyste mig i ansiktet. Ja, solen! Hur overkligt låter inte det?

Och snart går jag och lägger mig...

Inga kommentarer: