fredag, april 03, 2015

Långfredag (34/100)

Idag hade vi verkligen behövt vara supereffektiva. Men eftersom vi är som vi är, så var vi inte det. Men efter frukost och påskägg och treo (eftersom jag vaknade med huvudvärk igen...) gick jag ut med Daisy och min man fixade hemmet. Och sen åkte vi till Blomsterlandet och köpte blommor som jag gjorde en rejäl påskbukett av när vi kom hem. Vi plockade undan och åt lunch och solen sken så vi gick ut och satte oss i trädgården och skålade in våren med crèmant och en cigarr. Och det var så skönt att vi säkert satt där i två timmar. Minst. Och sen kände jag att vi borde gå in och förbereda inför morgondagens påskmiddag, men fick galet ont i huvudet att jag fick ta en treo. Igen. Så vi har alltså inte varit så effektiva som vi tänkt. Kvar att göra idag är bara dammsugning. I morgon tänker jag vakna utan huvudvärk och damma och plocka kvistar och duka fint och pimpa toan och jag hoppas att min man är sjukt effektiv i köket.
Påskbuketten! Så förälskad i de vita tulpanerna!
Den här mörka skönheten har nästan slagit ut
Rabarbern har vuxit rejält!
Förresten köpte vi en fin rosa vattenskål till jyckarna idag, men än så länge har ingen invigt den...
Den rosa vattenskålen, numera invigd av Dolly som inte är så kräsen... 
Och när jag städade soffbordet hittade jag äntligen mitt objektivskydd jag varit av med i ca 4 månader! Good times!

2 kommentarer:

Anette Linnea sa...

Igenkänningsfaktor på att hitta objektivskydd och en sådan rosa skål i mindre format har vi till katten :)

åsa sa...

Jag borde ha objektivskyddet i en rem runt halsen alltså :-D