måndag, april 13, 2015

Jetlaggad (44/100)

Jag gick inte och la mig förrän halv tre igår. Planet landade halv tolv på Kastrup och min man hämtade mig på Malmö C strax innan halv ett och när vi kom hem var jag hungrig och babblig och vi drack latte och åt macka och jag visade bilder från Barcelona och vi tänkte se Game of Thrones-premiären klockan tre, men halv tre kände jag att jag behövde sova. Så vi gick och la oss och somnade nästan direkt. Och steg inte upp förrän tio. Jag hade tagit ledigt idag och det hade min man också så vi har haft hela dagen tillsammans. Eller kunde ha haft hela dagen tillsammans om jag inte varit så trött och jetlaggad... Efter frukost och ytterligare en bildvisning från Barcelona somnade jag i soffan och vaknade ett par timmar senare och satte mig och uppdaterade från iPhoto till Bilder och det tog lite längre tid än beräknat (inte klart än) så jag kommer inte åt mina Barcelonabilder för tillfället... Planen för idag var annars att sortera och välja och redigera bilder. Min man grillade korv till lunch och tunna revben till middag och vi åt korven med coleslaw och revbenen med pikant potatissallad och sen såg vi Jordskott och jag somnade. Och nu är det dags att gå och lägga sig och egentligen borde jag förbereda handväskan innan jag lägger mig. För det hade känts jobbigt att gå till bussen utan plånbok och busskort i morgon bitti...

Inga kommentarer: