tisdag, april 28, 2015

Gräsmatteklippningssäsongen är igång! (59/100)

När jag kom hem från jobbet idag klippte Nelson gräset för fullt. Och det fick vi ju fira! Så vi satte oss i trädgården och tittade när Nelson jobbade och drack rosévin och rökte cigarr och åt salami och umgicks och skrattade åt att grannens gräsklippare väsnas medan vår går så tyst, så tyst och jag pratade med Syrran och vi gick in och min man svängde ihop en vegetarisk middag bestående av grönsaksbiffar, ugnade rotfrukter och tzatziki. Och sen tittade vi på CSI tills internet inte ville mer och nu ser vi Unbreakable Kimmy Schmidt.
Nelson jobbar på
Vi tittar på
Dolly tittar på oss
I söndags steg vi upp tidigt och sprang en sväng och det var jobbigare än jobbigast, men jag gjorde det. Och när vi åt frukost fick jag galet ont i magen och sen låg jag i soffan resten av dagen och hade sjukt ont i magen och mådde illa och jyckarna fick vara i köket och min man kaklade på toaletten. Framåt kvällen mådde jag bättre, men bestämde mig för att jobba hemifrån på måndagen.
Dolly och Daisy höll mig sällskap
Och igår jobbade jag alltså hemifrån och började redan klockan sju och kunde sluta ett. Och eftermiddagen tillbringade jag med att se Medium och spela Sims och jyckarna höll mig sällskap och när min man kom hem åt vi pasta med ostsås och bacon och tittade på Game of Thrones.
Bångstyrigt gräs innan Nelsons framfart
Magnolian är snart överblommad
Plommonträdet jag förmodligen kommer att såga ner en dag min man inte är hemma... 
Tulpanerna har slagit ut!
I morse steg vi upp och drog på oss träningskläderna, men precis när vi skulle bege oss ut, fick jag jätteont i magen så min man fick springa själv och jag duschade och gjorde mig i ordning. Men jag gick till jobbet och jag köpte en latte på vägen och vi hade möte hela förmiddagen och gick och köpte sallad till lunch och eftermiddagen gick trögt och sen åkte jag hem.
Rosenmandeln blommar!

Inga kommentarer: