onsdag, april 01, 2015

För att hans fru är helt hopplös i köket (32/100)

Igår var jag sådär hopplös i köket igen. Så som jag tycks vara med jämna mellanrum. Jag hade tänkt laga korv stroganoff tills min man kom hem från Stockholm. Men när det började närma sig middagsdags blev jag helt stressad och kände att korv stroganoff var den svåraste rätten att laga i hela världen. För att inte tala om att behöva ta på korven... Så jag grävde fram två oxfilébiffar ur frysen och slängde in lite potatis i ugnen och började på aiolin. Och aiolin blev helt misslyckad. Totalt misslyckad. Den skar sig och inte ens mitt superknep där jag slänger i en äggula funkade. Och naturligtvis använde jag de två sista äggen. Räddaren i nöden blev Hellman's majonnäs som jag blandade med vitlök och crème fraîche. Och det blev bra. Riktigt bra faktiskt. Till och med så bra att jag kan tänka mig att göra så fler gånger. I vilket fall som helst känns det bra att ha en reservplan i fall om att olyckan skulle vara framme fler gånger. Vilket inte är så otroligt när jag är inblandad...
Räddaren i nöden!
Inatt vaknade jag av att jag drömde att jag hade migrän. Eller, jag trodde först att det var en dröm, tills jag rörde på mig och insåg att det var verklighet. Tyvärr orkade jag varken gå upp och ta tabletter eller försöka få liv i min man så jag somnade om. Och vaknade igen av migrän och orkade inte och somnade igen och höll på sådär ett par gånger tills jag tvingade mig upp för att ta två panodil. Och när jag vaknade av klockan hade de inte hjälpt ett dugg. Och jag insåg att jag fick stanna hemma och blev alldeles stressad för jag hade ovanligt mycket på schemat idag. Det var titt på lokal, massor på jobbet, lunch med Katta och Becka, massa ärenden inför påsken och efter jobbet matinköp inför påsken. Och som om inte det var nog att bli stressad över, så dök elektrikern upp kvart i åtta. Jag hade som tur var redan hunnit klä på mig och lägga mig i soffan så jag slapp visa upp mig för honom, men ändå. Och sen visade det sig att elektrikern tydligen spelat trumpet tillsammans med min man i grundskolan. Lustigt sammanträffande!
Dagens sällskap
Påskpyntat!
I alla fall, jag har legat i soffan hela, hela dagen och slötittat på Medium medan min man har suttit och jobbat i matrummet. Och när han jobbat klart fick han åka och handla själv. Vi har ätit fultacos till middag och sett iZombie och snart är det läggdags och jag får inte glömma att ta nattpanodil. I morgon slutar jag tidigt och min man får ta hand om de ärenden jag inte gjorde idag. Jag ska köpa påskosten. Men först ska jag jobba hårt.
Fultacos

Inga kommentarer: