torsdag, mars 05, 2015

TGIT!!! (5/100)

Igår tog jag med Daisy och Dixie på en runda när jag kom hem från jobbet. Min man satte upp en gipsvägg på toaletten. Toaletten vi renoverar och just nu inte har elektricitet på och inte kommer att ha elektricitet på förrän min man satt upp alla gipsväggar och fått hit en elektriker för tredje gången. Det enda ljus vi har där inne är nu en golvlampa med ganska taskigt ljus så jag ser inte hur jag sminkar mig och får köra lite på känn. 

Vår diskmaskin är sönder så vi (min man) får diska för hand och vi har därför inhandlat ett diskställ. Jag kan inte ens komma ihåg när vi hade ett diskställ senast? Men fint är det. Så fint att jag faktiskt kan tänka mig att också diska en dag... 
Det fina diskstället
I alla fall. När jag varit ute med jyckarna tänkte jag gå ut och fota lite i trädgården, men så fort jag kom ut öppnade himlen sig och det började hagla. Det var väldigt fint och så, men jag blev lite överraskad... Ett par foto hann jag i alla fall ta innan jag tyckte det var dags att gå in. 
Snödroppar! Jag trodde knappt jag skulle hinna fota dem innan de var utblommade. Men det gjorde jag!
Hagel på uteplatsen
Och idag är det torsdag och jag har jobbat min sista dag den här veckan. Åtminstone på jobbet. Jag ska jobba hemifrån i morgon och starta dagen tidigt med en jättegod frukost. Och jobba fyra timmar innan jag slutar för dagen och tar Daisy med ut på en löprunda. Så jag hoppas att det inte haglar i morgon eftermiddag, för springa i hagel kan inte vara så kul... Och när jag sprungit ska jag belöna mig med ett par avsnitt Once Upon a Time. Eller The Bletchley Circle...

Inga kommentarer: