fredag, mars 20, 2015

TGIF!!! (20/100)

Åh, så skönt att det är fredag! Men åh, så tråkigt att jag vaknade med både ont i halsen och ont i huvudet. Trots detta var jag ovanligt effektiv på morgonen och vi hann med 7.40-bussen och jag var på jobbet redan kvart över åtta.

Jag tog en treo och jobbade hårt och vi försökte titta på solförmörkelsen, men eftersom det var molnigt mest hela tiden gick det sådär... Jag gick redan halv ett för att köpa vin och krukor på väg till bussen och busschauffören körde fel, men jag kom hem ändå. Och möttes av kräk på köksgolvet, för någon hade visst mått lite illa. Så i stället för att äta lunch och lägga mig i soffan fick jag torka kräk. Och sen åt jag lunch och såg klart The Jinx (så himla bra!) och nu kom min man hem med kvällens förtugg.
De nya krukorna passar fint ihop med de gamla krukorna
I onsdags vaknade jag av att Barnet (fd Bebisen) slog mig i huvudet och konstaterade att jag låg där... Då var klockan ungefär kvart över sex... Men jag steg inte upp förrän halv åtta och kände mig förvånansvärt utsövd. Syrran och jag segade runt hela förmiddagen och åkte sen till Alvik där jag lunchade på Brioche och blev förvirrad och råkade beställa en latte som inte var laktosfri och jag hade otur med köttbullemackan för det var kryddpeppar i köttbullarna och Syrran gjorde mig sällskap när hon varit på BVC med Bebisen. Och när Syrran ätit sin lunch åkte hon hem och jag åkte till Centralen för att påbörja min resa mot hemmet. 
Köttbullemackan med kryddpeppar... 
Tågresan hem gick bra, förutom att jag hade lite ont i magen, förmodligen på grund av ickelaktosfri latte, och att tåget var ca 45 minuter sent till Malmö. Men jag roade mig med att lyssna klart på en bok och se ett avsnitt av The Jinx. Min man mötte mig på stationen och medan han stekte köttet, tog jag en snabb dusch, för jag känner mig så smutsig när jag åkt tåg...

Vi åt biff och klyftisar och aioli och nä, man kan faktiskt inte äta det för ofta... Och sen såg vi The Walking Dead, men jag måste erkänna att jag inte hängde med riktigt eftersom min man och jag inte träffats på ett tag och pratade mest hela tiden...

Igår jobbade jag. Och fastade. Och fick ont i halsen. Och stannade hemma medan min man handlade. Och jag såg The Jinx hela kvällen.

Och nu är det fredag och förtugg med parma, lomo och jättestark salami som jag hoppas ska bota min onda hals...
Förtugget

Inga kommentarer: