tisdag, mars 17, 2015

Tåg och flygplan men ingen båt (17/100)

Igår steg jag upp alldeles för tidigt för en måndag, packade en väska, gjorde mig vacker och tog tillsammans med min man bussen till Centralen där jag köpte en latte och hoppade på tåget. Min man fortsatte till jobbet, jag åkte till Stockholm. Tågresan var som vanligt behaglig och jag roade mig med en ljudbok och lite spel på padden och jag åt både frukost och lunch. Och när jag kom fram lyckades jag ta mig till T-Centralen utan att gå vilse och jag lyckades ta mig till Alvik och jag lyckades komma på tvärbanan åt rätt håll och jag lyckades ta mig hem till Syrran i deras tillfälliga hem, och kände mig allt bra nöjd med mig själv. Och varm och trött och slut och svettig. Men efter att jag fått vila och umgås med nyaste bebisen en stund, gick vi och handlade kvällens middag och Svågern kom hem med Storasystern och vi åt och klockan blev mycket och Syrran och Svågern och Bebisen lämnade mig ensam att natta Storasystern, medan de packade ihop lägenheten, och det gick väl sådär... Det var mycket nä och tvärtemot, men till slut gav hon upp och somnade och det gjorde nästan jag med, men lyckades med mycket möda och stort besvär hålla mig vaken tills de andra kom hem. Och jag delade säng med Syrran och barnen och vaknade kvart över sex av att Storasystern inte tyckte att någon skulle få sova längre.
Den där nattningen som inte gick så bra... 
Den här stackaren råkade jag sparka i magen... 
Utsikt över flygplatsen
När de andra kommit iväg till jobb och dagis och Syrran och Bebisen gått och lagt sig igen, steg jag upp och åt frukost och diskade och pysslade med lite av varje och sen åt vi frukost nummer två tillsammans och umgicks och segade och gick till Bromma Blocks och tittade i affärer och handlade middagsmat och tittade på flygplanen och lagade middagsmat och nu umgås Syrran och jag över var sin dator och i morgon åker jag hem.
Ett flygplan jag lyckades fånga på bild
De här två sötnosarna har jag fått hänga med ikväll
Kvällens middag

Inga kommentarer: