söndag, mars 22, 2015

Mat och förkylning och tv (22/100)

Igår tog jag det lugnt hela dan och kurerade min förkylning. Jag tänkte att jag kunde fixa nytt bildspel som skärmsläckare på apple-tv:n eftersom jag ändå skulle tillbringa dan i soffan, men just igår bestämde sig iPhoto för att gå sönder. Så jag satte det på reparation men det blev aldrig klart och till sist behövde jag verkligen starta om datorn så jag fick börja om reparationen idag (inte klart än) och har alltså inte något nytt bildspel, utan får titta på samma gamla bilder som jag nu börjar bli ganska trött på... Men jag tillbringade alltså dagen i soffan med att titta på Medium och sova middag och vi hade biff Rydberg till middag och sen såg vi 22 Jump Street.
Biff Rydberg, utan äggula, med aioli
I morse vaknade jag och kände mig mycket bättre, det verkar tack och lov vara en mycket kort och lindrig förkylning den här gången. Jag var ju beredd på det värsta... Så idag är jag bara lite snuvig och hostig och har inte ont i halsen längre och ingen feber, vilket jag hade i fredags... Och idag har jag också tillbringat större delen av dagen i soffan med Medium och musik. Utom en stund då vi var ute i vårsolen och planterade en vårkruka. Min man planterade, jag ville inte bli smutsig om fingrarna... Jag putsade ett fönster också och inspirerade min man att putsa köksfönstret. Nu har vi ätit ankbröst, sötpotatis, trattkantarellsås och stekt brysselkål och tittar på Bloodline.
Det råkade bli en liten vårcigarr i solen
Del av vårkruka
Åh! Irisar! 
Snart dags för rabarberpaj och rabarberkyckling
Jag har förresten Marmite på helgfrukostmackan nu och jag hade nästan glömt hur gott det är! Dixie tycker också det verkar gott. Så gott att hon satt bredvid mig och saglade...
Marmite på rostat bröd!!!
Dixie kunde inte sluta sagla
Och i fredags gjorde min man sina goda hamburgare och vi har slutat att ha bröd på överdelen eftersom vi aldrig orkar äta upp det, men det ser ju inte ut som en hamburgare längre...
Toplessburgaren

Inga kommentarer: