lördag, mars 28, 2015

Lördag med stolar (28/100)

Fredagsbuketten består av nejlikor och tulpaner
Jag somnade faktiskt inte i soffan igår. Det gjorde inte min man heller. I stället såg vi både Grey's och Scandal som planerat och gick sen och la oss redan halv elva. Och i morse vaknade vi båda alldeles pigga innan sju! Till och med min man! Och min man gick ut med Dixie och jag ställde mig på trampen och tittade på Medium.

Efter vår extremt nyttiga frukost som bestod av yoghurt och fröer och annat fastnade jag med bildspelet till tv:n men när jag äntligen kunde slita mig åkte vi till Ilva och köpte tre stolar. Egentligen köpte vi fyra, men de hade bara tre hemma. Och sen åkte vi till Ikea och köpte ytterligare en stol. En barnstol den här gången. Och på Ikea sprang vi på Modern. Helt oväntat och överraskande. Vi pratade en stund och vi åkte till Blomsterlandet och hon åkte hem. Och vi åkte hem och åt en sen lunch och jag fastnade framför bildspelet igen och min man och Dixie byggde ihop dagens stolar. Och sen hjälptes vi åt att sätta ihop en ny bildvägg i matrummet. Vilket innebar att den i trapphallen delvis försvann så jag måste köpa nya vajrar i veckan och sätta upp lite nya foto. Och vi rensade ett skåp i matrummet och fick undan lite kokböcker och det kändes som om det verkligen var på tiden.
Dolly och Daisy tar röjningen med ro
Sortering av foto pågår. Överst Daisy med vällingnos
Nu står min man i köket och lagar pizza, Dolly, Daisy och jag tittar på Medium. I morgon fortsätter vi vår påskröjning och på tisdag är jag ledig och putsar förhoppningsvis fönster och röjer lite i vardagsrummet. Idag är det 20 år sedan min man och jag förlovade oss.

Undrar vad vi ska titta på ikväll?
Min förtallrik; kött, kött, kött

Inga kommentarer: