onsdag, mars 25, 2015

Kall onsdag (25/100)

Daisy delade säng med mig inatt. Jag vet inte om hon sov så mycket. Hon var inte intresserad av att ligga nära, hon ville inte ligga under täcket och varje gång jag tittade på henne hade hon ögonen öppna. Min teori är att hon låg och vaktade mig och sov med ett öga öppet. Och därför är hon nu så trött idag att hon ligger bakom mig i soffan och snarkar ljudligt.
Daisy har klämt ner sig mellan två kuddar och snarkar som en hel karl
Men jag sov gott med Daisy bredvid mig och vaknade innan sex och kände mig utsövd. Jag steg inte upp eller så, utan låg kvar och surfade och spelade spel tills det var dags att stiga upp och gick sen ut med jyckarna.

Jag gick från jobbet redan halv två och på väg till jobbet råkade jag köpa mig en kjol när jag egentligen var ute efter en tröja. Och när jag skulle köpa en ny handkräm, råkade jag plocka på mig badsalt. Och när jag handlade och skannade mina varor, lyckades jag få citronen att kosta 179:- så jag fick kalla på hjälp och jag förstår inte varför jag numera är så klantig när jag självskannar?

Nu vaknade Dixie så jag får väl gå ut med henne innan jag börjar förbereda kvällens räkor. Hur jag nu kan vara så dum att jag bestämmer att vi ska äta räkor när det är så kallt ute...?
Det här insektshuset hoppas jag varje år att någon ska flytta in i. Kanske i sommar? 

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vad coolt med ett insektshus!

åsa sa...

Mmm! Men varje gång jag ser det blir jag så besviken över att ingen vill bo där... :-(