lördag, mars 07, 2015

Jag tog mig i kragen (7/100)

I morse efter frukosten kände jag mig stressad och orolig och hade ont i magen och ville bara stanna i soffan, men jag gick upp och drog på mig träningskläder och frågade om Daisy ville hänga med ut och springa. Det ville hon. Och jag sprang och jag tog i och jag svettades och jag intervallade och Daisy trippade snällt på bredvid. Utan ansträngning. Jag lyssnade på min ljudbok och kände varken av stress eller oro eller magen och när jag kom hem la jag mig på sängen och pustade ut. Och insåg att ett bad var precis vad jag behövde. Så jag gick ner och tog ett långt bad med min ljudbok. Och när jag kom upp var det dags för lunch och vi åt bacon och gorgonzola och min man grillade revben och renoverade toaletten och jag låg i soffan med jyckarna och tittade på The Good Wife och Once Upon a Time. Nu känner jag mig ganska bra, men jag tror att jag behöver röra på mig mer så för att peppas och inspireras beställde jag två böcker om träning. Så får vi hoppas att det hjälper till att få fart på mig.

Igår hade jag namnsdag och min man kom ihåg det. Och köpte två växter i present. En större monstera än den vi köpte förra veckan och en kaktus. Och nu känner jag att det räcker med kaktusar för jag tycker jag har taggar i fingrarna mest hela tiden...
Taggig kaktus
Monstruös monstera?
Snart ska vi äta de där revbenen min man grillat större delen av dagen. Tillsammans med en pikant potatissallad. I morgon ska vi åka till skogen med jyckarna.

Inga kommentarer: