måndag, mars 09, 2015

Igår sken solen och vi åt lussekatter (9/100)

Igår sken solen, så efter frukosten bryggde vi kaffe och packade ner lussekatter och tog med oss Daisy och Dixie till Skrylle för en rejäl runda. Alla andra verkade ha kommit på samma idé och det var köer och bilar överallt, men till sist hittade vi en parkeringsplats i alla fall. Jyckarna var upprymda av att få komma ut i naturen och ville lukta och smaka på ungefär allt och vi lät dem. Inom rimliga gränser förstås... Och när vi gått klart vår runda satte vi oss i solen och njöt av kaffet och lussekatterna.
Daisy njöt av solen medan Dixie inte hade tid att posera
Daisy hoppar ur bild
Jättemycket fin mossa i skogen, men bara denna blev bra på bild
Skogen såg mer höstig ut än vårig... 
Dixie kollar läget
När vi kom hem svängde min man ihop en lunchmacka av lördagens revbensrester och sen gick vi ut i solen och rökte var sin cigarr. Och när det började bli kyligt gick vi in och min man renoverade toaletten och jag lyssnade på en bok och somnade i soffan och vaknade när det var dags att börja på maten. 
Pallkragarna är på väg att falla isär... 
Men The Banker var inte så dum... Och då menar jag inte (bara) min man...

Inga kommentarer: