söndag, mars 01, 2015

Igår sken solen och idag åt vi brunch (1/100)

För en vecka sen gick jag ut och plockade syrénkvistar jag satte i en vas och nu har de fått knoppar! Hoppas de slår ut!
Tack vare att jag var så morgonpigg igår, fick vi en riktigt tidig start på dagen. Strax efter tio var jyckarna rastade, min andra frukost var uppäten och vi satt i bilen, redo att bege oss till Ikea.

På Ikea köpte vi en vask med tillhörande vaskskåp och blandare. Och gardiner till sovrummet. Och lite annat man ju alltid köper när man är på Ikea...

Efter Ikea åkte vi till Plantagen där jag köpte en märklig liten kaktus som såg ut som ett berg. Och sen körde vi till Emporia där vi åt pizzalunch och kollade glasögon till min man och tittade i affärer och när vi äntligen var hemma igen var klockan halv tre och jag var helt slut.

När vi kom hem sken solen och vi fick vårkänslor och satte oss i solen med var sin liten cigarr och jag tittade på rabarbern som var på väg upp och tänkte att jag borde passa på att fotografera, men sköt upp det till morgondagen. Såklart... När cigarren var upprökt satt jag mig framför datorn och till middag hade vi lammfilé, potatisgratäng, sparris och rödvinssås och vi såg Nashville och State of Affairs och jag höll mig vaken till tolv trots min tidiga start.

I morse var det inte lika lätt att vakna och stiga upp, men klockan åtta var min man ute med Dixie och jag började på frukosten. Klockan tolv hade vi bokat bord för brunch på Rosen Bar & Dining och det hade jag helt glömt bort eftersom jag tydligen inte kommer ihåg saker vi ska göra på söndagar...

Brunchen fick vi i julklapp av Syrran och Svågern förra julen och inte förrän nu tog vi oss i kragen och bokade bord. Det ingick var sitt glas bubbel, men eftersom min man körde fick jag båda och inte mig emot... Jag åt bacon och äggröra och pannkakor och croissant och pyttesalami och prosciutto och en vansinnigt god kronärtskocksröra och kräftstjärtssallad och rökt lax och yoghurt och ägg benedict. Två ägg benedict faktiskt för de var så sjukt goda att jag bara inte kunde låta bli. Trots att jag var hur mätt som helst... Det enda negativa jag har att säga om lunchen, är att de var ganska dåliga på att fylla på när saker tog slut. Både mat, tallrikar och bestick...
Salami, prosciutto, kronärtskockskräm...
Mitt första ägg benedict
En chokladsemla med hallongrädde som jag tvingade min man att ta så jag skulle få fota den...
Yoghurten
Mitt andra ägg benedict
Efter brunchen rullade vi bort till Åhléns och tittade på fina påskägg och luktade på härliga mansparfymer och gick till Bobbi Brown och jag gjorde av med större delen av mitt julklappspresentkort på en eyeliner med tillhörande pensel och en ursnygg gråish ögonskugga. Jag skulle egentligen bara ha eyelinern, men hon sminkade mig med ögonskuggan innan hon testade eyelinern på mig så jag kunde inte låta bli...

På väg till bilen gick vi inom Lagerhaus och köpte nya skärbrädor och inom Granit för att sukta över en fin ljusslinga som jag vill ha i sovrummet när vi blir klara...

Innan vi åkte hem körde vi inom Blomsterlandet och jag köpte nya krukor och en monstera och en kaktus som ser ut som om den kom från sjuttiotalet. Och när vi äntligen var hemma var klockan redan tre och jag piffade med mina nyinköpta växter och fotade och satte igång att blogga och titta på Once Upon a Time och min man stökar i köket och i morgon är det jobb och fasta och det kommer en rörmokare för att flytta ett rör till vasken.
Jag försökte få till ett blomsterbordsarrangemang. Det gick inte så bra... 
Dolly har hjälpt mig att blogga

Inga kommentarer: