onsdag, mars 11, 2015

I måndags, i tisdags, idag... (11/100)

I måndags gick det ganska bra. Jag fastade utan större problem och krisade bara lite när jag kom hem. Och i stället för att låta krisen förstöra hela kvällen, drog jag på mig träningskläderna och stack ut och sprang en sväng med Daisy medan min man åkte och handlade. Det gick inte så bra att springa. Jag var trött och fick ont i ryggen så jag var tvungen att gå en bit och när jag försökte springa fort för att kompensera att jag gått, fick jag dra Daisy efter mig för hon var inte ett dugg intresserad av att springa. När jag kom hem satte jag mig i soffan och pustade ut och min man svängde ihop en liten lövbiffsrätt med guacca och sen såg vi Unbreakable Kimmy Schmidt och senaste avsnittet TWD innan vi gick och la oss.

Igår gick det inte lika bra... Det började ju bra med att jag var på jobbet redan klockan åtta eftersom min man åkte till Stockholm och vi tog samma buss. Men på jobbet gick det inte så bra. Jag var okoncentrerad och fick inte gjort allt jag tänkt mig och framåt eftermiddagen blev jag galet godissugen och kunde inte tänka på annat. Så på väg till bussen gick jag inom Hemköp för att köpa lite godis, men de hade inget jag ville ha så jag köpte bilar, som verkligen inte tillhör mina favoriter... Och det kan vara så att jag köpte en påse chips. Vinägerchips. Och som för att jämna ut det hela, en flaska päronloka... Och när jag kom hem gick jag ut med Dixie och sen tryckte jag i mig chips och godis och matade jyckarna och mig själv och gick ut med jyckarna igen och tryckte i mig mer chips och godis och såg ikapp Once Upon a Time och började på Medium.

Daisy tillbringade natten med mig och jag är inte helt övertygad om att hon tyckte det var en bra idé. Daisy och Dixie rök ihop på morgonrundan, Dixie som började såklart... Jag var tvungen att släppa Daisys koppel och då passade hon på att gå hem. Eller att försöka gå hem i alla fall. Jag tog hem henne och lät henne sitta på kökstrappan medan jag avslutade rundan med Dixie. Och sen ringde jag och väckte min man som hade försovit sig och sen gjorde jag mig i ordning och var inte på jobbet förrän kvart över nio och jag hade på gränsen till migrän och tog en treo och funderade på att gå hem tidigt, men jag var sjukt effektiv och jobbade ända till tre. Och när jag kom hem gick jag ut med Dixie och sen gick jag ut med Dolly och Daisy och sen kokade jag välling till Dixies stackars mage och eftersom jag inte kan göra något utan missöden, så kokade mjölken över i ett obevakat ögonblick (som varade ungefär en hundradels sekund...). Och nu är det snart dags att sova och ikväll har jag matat hundar, rastat hundar, särat på bråkande hundar (Daisy och Dixie såklart), fått i mig lite mat, tittat på Medium och chattat med min man. I morgon är det torsdag. I morgon kommer min man hem...

Inga kommentarer: