torsdag, februari 19, 2015

Torsdag

Åh, vad jag är trött! Åh, vad jag inte ville stiga upp i morse. Åh, vad jag bara vill hem och krypa ner i soffan och sova en stund. Fryser gör jag också...

Skönt att det är torsdag idag, för det betyder fredag i morgon. I morgon kommer en elektriker och fixar värmegolvet på toan uppe och kanske kan renoveringen av toaletten komma igång på riktigt sen? Och jag tänker sluta tidigt i morgon. Ganska tidigt i alla fall. Och titta på TV och ha lite förfredag innan de andra gör mig sällskap. Har ju inte tittat på Once Upon a Time på hela veckan. Och inte på Vampire Diaries på ett tag heller...

Vi fastade i måndags. Och på jobbet tittade vi på nya kontorslokaler. Och när jag kom hem åkte vi och hämtade en försenad allahjärtansdagpresent till min man. Och sen såg vi Bosch hela kvällen.

I tisdags sprang vi när jag kom hem från jobbet. Det blev 4k igen och det var inte speciellt jobbigt den här gången heller. Jobbigt att det var kallare och tyngre än gången innan, men inte oöverkomligt. Vi åt kyckling allt i ett till middag och till efterrätt hade vi semla. Som tyvärr var en sån defekt där de blandat grädden med mandelmassan. Men det hindrade inte mig. Jag tryckte den i mig som om jag aldrig sett mat förr...

Igår sprang vi inte. Igår tog vi med Daisy och Dixie på en långrunda och när vi kom hem drack vi vin och lagade pasta carbonara och sen blev vi klara med Bosch. Och jag somnade i soffan.

Idag fastar vi igen. Och vi springer inte i eftermiddag. I eftermiddag ska vi åka och handla inför helgen.

Och i morgon är det äntligen fredag!

Inga kommentarer: