torsdag, februari 12, 2015

TGIT!!!

Åh! Äntligen torsdag! Som jag längtat och trott att varje dag den här veckan varit torsdag. Och idag är den här! Det betyder ju fredag i morgon och i morgon är jag ledig. Alldeles, alldeles ledig. Jag har inga ärenden att utföra , inget städande och inga jyckar att ta hand om. Alltså, jyckarna är hemma, men min man får gå ut med dem innan han går till jobbet och sen sköter de sig själv ganska mycket... Jag ska bara ta hand om mig själv. Sticka ut och springa en sväng för första gången sen stukningen i oktober, bada och göra inpackning och läsa och titta på Once Upon a Time som är min nyaste serie. En riktigt bra serie faktiskt. Så bra att jag tycker det är synd att jag ser den själv och inte med min man...

Jag har jobbat hela veckan och jag fastade i måndags och jag fastar idag och nu när vi kommit in i det så är det inte så jobbigt. Egentligen hade jag tänkt ha en lugn vecka eftersom min man är i Stockholm. Jag hade tänkt sluta tidigt, gå ut med hundarna och sen tillbringa kvällarna i soffan. Men jag har jobbat lite längre än jag tänkt och jag har haft så ont i huvudet. Igår så ont att jag tog ett glas vin eftersom treon inte hjälpte. Jag tror vinet hjälpte. Åtminstone blev jag gladare...

I måndags köpte vi nya krukor och nu behöver vi köpa nya växter eftersom vi inte har växter till alla krukor.

I tisdags morse tog min man och jag samma buss eftersom han tog tåget till Stockholm strax efter åtta. Det innebar att jag var på jobbet strax efter åtta. Och tänkte gå vid två, men tillbringade lunchen på Triangeln så jag jobbade till tre. Dixie var jobbig och gnällig hela kvällen trots rundor och mat och färskt vatten, Daisy löper och Dolly var som Dolly är.

Natten till igår sov jag sjukt dåligt. Dixie delade säng med mig och trängdes alldeles för mycket. Men var såklart mysig och gosig också. Strax efter halv sju steg vi upp och gick ut och när alla morgonbestyr var avklarade hann jag med åttabussen. Som var över en kvart sen och i stället gjorde den andra bussen ett extra uppehåll och det tackar jag såklart för. Och när jag kom hem från jobbet gick jag ut en långrunda med Dixie och sen gick jag ut med Daisy och sen tog jag som sagt ett glas vin. Och försökte göra en garn pom pom, men Dixie trodde den var till henne så jag fick inte göra den ifred. Bra blev den inte heller. Så Dixie fick den till slut och slet den i bitar över mattan. Och när jag ätit jobbade jag till tio och Dixie gjorde mig sällskap i sängen ännu en natt.

I morse hann jag med åttabussen igen och den var inte ens sen! Jag verkar ha blivit ovanligt effektiv med mina morgonbestyr...? Ikväll kommer min man hem. Jag tänkte försöka sluta någorlunda tidigt och handla inför morgondagens ledighet. Jag måste ju ha en god fredagsfrukost om jag lyckas ta mig ut och springa... Jag måste även köpa en alla hjärtans dag present till min man. Och mousserande vin att ha i badet... Och när jag kommer hem måste jag gå ut med alla jyckar och värma lite soppa och när min man kommer hem ska vi hoppa in i bilen och köra till KB för att se Alison Moyet.

Äntligen torsdag!!!

Inga kommentarer: