fredag, februari 13, 2015

TGIF!

Ja, den här lediga dagen blev ju inte direkt som jag tänkt mig... Jag vaknade med en blixtrande huvudvärk och orkade verkligen inte ta mig upp ur sängen. Men jag ville inte slösa bort dagen i sängen och jag ville inte slösa bort min mans morgon med att passa upp mig, så jag tvingade mig ner i köket för att göra en treo och lite frukost. Eller mycket frukost rättare sagt. Jag kokade ägg som jag åt på rostade mörka mackor, jag rostade en ljus macka som jag hade jordnötssmör på, jag gjorde en latte, tog fram en kokosyoghurt och jag hällde upp ett glas morotsjuice. Sen parkerade jag mig i soffan med frukosten och Once Upon a Time. Och i soffan tillbringade jag större delen av dagen. Tillsammans med jyckarna. Och OUAT. Och när min man kom hem hade jag skrivit en ganska rörig inköpslista och han tog den med sig och jag gick ner och tog ett långt bad med en liten flaska mousserande och min ljudbok.
Jag köpte rosor, i fall jag inte skulle få en bukett i morgon... 
Hela buketten... 
Igår var vi på KB och såg Alison Moyet och det var galet sjukt bra! Och när vi kom hem bestämde jag att fastan var slut, så vi satt i soffan och åt parmaskinka och ostbågar och drack vin och tittade på tv tills klockan plötsligt var sen och det var dags att sova. Och Dolly mådde inte så bra och har förmodligen en inflammerad tand och ville inte äta sin middag. Men äta ostbågar gick bra... Min man gav henne en rimadyl och i morse verkade hon lite bättre och då gav han henne en till. Så vi får väl se efter helgen hur hon mår och kanske boka in en tid på djursjukhuset...

I morgon är det Alla Hjärtans Dag och jag känner mig helt oförberedd. Men jag slängde snabbt ihop lite ingredienser på inköpslistan så vi har något att improvisera efter i morgon. Det vi vet är att vi ska ha champagne till förrätt och rött vin till huvudrätt. Och så har jag satt upp en Alla Hjärtans Dag girlang...
Alla Hjärtans Dag dekorationen

Nu är det snart dags att äta fredagsmiddagen som består av rostas, klyrror, aioli och stekt sparris. Och sen ser vi Grey's och Scandal och jag somnar förmodligen i soffan...

Inga kommentarer: