fredag, februari 20, 2015

TGIF!!!

Äntligen, äntligen fredag! Vi firar genom att spela 80-talshits och sjunga med, kanske lite för högt...

Jag sov dåligt inatt igen och när jag vaknade hade jag ont i hjärtat, men läste att det oftast beror på att man överansträngt en muskel och när jag steg upp så kände jag att det egentligen gjorde ont i skuldran och när jag rört lite på mig gick det över. Så jag gick till jobbet och här sitter jag nu. Och är långt mer effektiv idag än vad jag var igår. Fast det säger egentligen inte så mycket, för igår var det riktigt illa. Jag var trött och håglös och orkade inte tänka, kunde inte tänka. Så igår fastade vi inte hela kvällen som vi borde gjort, vi åt biff och klyftisar i stället. Det var ju faktiskt fredag för min man eftersom han är ledig idag...

Idag hade jag tänkt gå klockan två och kanske ta med Daisy ut på en runda, men klockan är över två och jag känner mig inte redo att gå och dessutom är vädret inte så inbjudande så jag jobbar väl till tre och parkerar mig i soffan med jyckarna och en dator eller två när jag kommer hem. Jag har ju fortfarande inte tagit itu med några av mina fotoprojekt och det där med att blogga upp 365 bilder i år går ju inte så bra... Jag tog med mig kameran till jobbet idag, tänkte fota lite på väg hit, men jag är totalt oinspirerad så det var ju totalt meningslöst... Fast kanske pallar jag fota våra snödroppar i trädgården när jag ändå går förbi...?

I alla fall skönt att det äntligen är fredag!

Inga kommentarer: