onsdag, februari 25, 2015

Jättemånga dagar

Natten till igår sov jag faktiskt ovanligt bra. Trots att min man steg upp redan halv fem. Och trots att jag inte kunde somna om förrän en bra stund efter han tagit en taxi till stationen. För när jag väl somnade om igen sov jag gott ända tills klockan sa att hon var sju och det var dags att stiga upp. Och jag gick ut med Daisy och Dixie och Dixie betedde sig som en åsna och bara vägrade att gå och jag blev matt och stressad och irriterad. Dolly nöjde sig med att kissa på andra sidan gatan. Sen ville hon gå in igen... Mina morgonbestyr tog hur lång tid som helst eftersom inga kläder satt okej och den ena kjolen var för lång och den andra för kort och den tredje bara tråkig ändå. Och håret satte jag upp i alla möjliga och omöjliga frisyrer och till slut gav jag upp och plattade det. Och sen orkade jag inte ens anstränga mig att sminka mig. Alltså jag sminkade mig för jag kan ju inte gå till jobbet utan smink och skrämma livet ur mina arbetskamrater! Och på jobbet gick det ovanligt bra, jag kände mig effektiv och fick massor gjort och gick hem strax efter tre och när jag kom hem tillbringade jag kvällen med att ta hand om jyckarna och prata i telefon med mannen och Syrran.

Inatt hade jag inte sällskap av några jyckar och sov gott ända till halv sex då jag inte ens försökte somna om, utan låg och spelade spel och surfade och läste tills klockan blev sju och jag var tvungen att stiga upp och gå ut med jyckarna. Och jag jobbade hemifrån idag och det gick inte så bra, jag var för splittrad och sköt upp det jag borde göra och gjorde allt annat och när jag äntligen tog tag i det jag borde göra, ville inte excel med mig så jag gav upp och slutade för dagen. Det är ju inte så att jag inte har timmar att ta av...

I fredags låg min man pyrt till. Inte först. När jag kom hem låg han riktigt bra till och poppade cheddarpopcorn och dukade fram salami och getbrie och vin och lät mig ha en stunds fredagsmys med Once Upon a Time. Han gick upp och spacklade golvet på toaletten och när han kom ner började han på kvällens middag och jag somnade i soffan. Han låg fortfarande bra till när maten var klar (hamburgare med stekt lök och pommes), det var när vi skulle gå och lägga oss som problemet började. Golvet på toaletten hade inte torkat och därför kunde han inte sätta in toaletten, vilket innebar att vi inte hade någon toalett på ovanvåningen och eftersom jag alltid behöver gå på toaletten under natten blev jag aningen upprörd och hotade med att sova i soffan. Men jyckarna var gnälliga, så jag gick upp och la mig i sängen och höll tummarna att jag skulle komma ihåg att toaletten på ovanvåningen saknades när jag vaknade mitt i natten. Och jag kom ihåg det. Och jag lyckades ta mig dit utan att trilla i trappan och utan att snubbla över varken grindar eller sovande jyckar.
Cheddarpopcorn, salami och getostbrie
Hamburgaren!
I lördags regnade det och jag hade inte lust att göra något vettigt så jag tillbringade dagen i soffan med min dator och med Once Upon a Time. Och sen lagade jag Biff Rydberg till middag.
Någon gång under helgen lagade vi pasta med ostsås... 
I söndags sken solen och jag kände mig aningen mer energisk så vi stack ut och sprang 4 k och det var så tungt och trögt att jag inte trodde att jag skulle kunna ta mig hem, men det gjorde jag. Min man gjorde Bo tai chanh banh mi till middag (sjukt gott!) och vi började om på säsong fem av The Walking Dead.
Bo tai chanh banh mi
I måndags jobbade jag trots att jag var tröttare än tröttast och asocialare än någonsin, men jag tvingade mig att jobba och prata och vara normal och jag tror det gick ganska bra. Vi fastade och det gick inte lika bra och jag övertalade min man att ostfonue till middag var en bra idé. Han höll med. Och vi såg The Walking Dead till läggdags.
Portergryta - måndagens middag
Och idag slutade jag alltså vid ett och tänkte blogga, men iphoto ville inte samarbeta så jag gav upp till slut och duschade och cyklade till Coop och handlade och kom hem och gick ut med Dixie och började på maten och min man kom hem med fina fina ostar som vi åt till efterrätt. För ibland behöver man fira en tisdag och är inte mannen hemma får man göra det en onsdag i stället. Vi har kollat massor av TWD och nu är det snart läggdags. Jag ska bara...
Ostar, ostar, ostar... den lilla i mitten smakade som om man slickat en get i rumpan. På ett bra vis... 

Inga kommentarer: