söndag, februari 15, 2015

Idag

Idag vaknade jag med huvudvärk. Igen. Och tillbringade förmiddagen med att dricka treo och titta på Once Upon a Time och försöka föra över foto från minneskorten till datorn och det visade sig vara ungefär omöjligt. Minneskortet från den lilla fungerade inte och jag blev rädd att det var fel på minneskortet, men jag hade min jobbdator med mig hem och där funkade det hur bra som helst. Då blev jag i stället rädd att det var fel på minneskortläsaren på min dator, men det funkade hur bra som helst med minneskortet till den stora kameran. Jag fattar ingenting! Men det tog evigheter att föra över foto och flytta dem till rätt ställe och till slut orkade jag inte vänta så min man och jag stack ut och sprang. För första gången sen jag stukade foten för fyra månader sen. Fyra kilometer blev det och vi lyssnade på våra ljudböcker och det gick så mycket bättre än jag förväntat mig. När vi kom hem kände jag att jag hade kunnat ta i så mycket mer och det kommer jag att göra nästa gång.

Nu har jag snart bloggat klart för idag och ska gå ut och hjälpa min man i köket. Ikväll blir det biff, pommes och aioli. Och ikväll vill jag nog att vi ser lite Bosch...

Inga kommentarer: