onsdag, februari 04, 2015

En sen start

Det blev en sen start i fredags. Jag tillbringade förmiddagen med att se klart The Fall och sen såg jag ett avsnitt av Mom. Och drack treo och lyssnade på musik och plötsligt var klockan tolv och det var hög tid att hoppa in i duschen. Så jag kom inte iväg förrän klockan var nästan halv två. Och sen shoppade jag fina viner och goda förtugg och middag och frukost och tulpaner och anemoner och en liten ljusstake. Och funderade på att köpa en ny mjukisdress, men insåg att jag hade för mycket att bära. Precis som jag alltid har när jag beger mig iväg för att handla helt själv...
Fredagsbuketten
Jag kom hem strax innan fyra och gick ut med jyckarna och satte sen igång att städa och diska och förbereda för att min man skulle komma hem. Och klockan åtta stod han i dörren och jag blev så glad att se honom igen. Vi åt lite förtugg bestående av parmaskinka, gårdstryffelsalami, stark salami, getost och buffelminimozzarella och drack lite vin och satte oss sen ner och åt middagen som bestod av helstekt rostas, champinjoner med vitlök och persilja, klyftpotatisar och såklart aioli. Och sen såg vi Grey's och The Laura Mysteries och jag somnade i soffan.
Förtugget
Jag tycker om att förbereda ingredienser i skålar
Och jag älskar stekta champinjoner med persilja!
Det blev en sen start i lördags också. När min man stigit upp somnade jag om och vaknade inte förrän han messade att latten var klar. Då var klockan ungefär halv elva och det kändes som om jag tagit en nattpanodil. Fast det hade jag inte...

Vi åt frukost i lugn och ro och tittade på Scandal och det är så roligt nu när vinteruppehållet är över och alla serier börjar igen. Vi packade in Daisy och Dixie i bilen och körde till Erikshjälpen och fyndade en oljelampa från Höganäs, en likadan som vi redan har, och fyra fat att ha under krukor. Sen åkte vi till Coop och handlade till kvällens middag och slutligen åkte vi till Spille för att rasta jyckarna. Och röka cigarr. Och vi gick och vi gick och jyckarna sprang och gick och busade och vi blev kalla och när vi kom hem hoppade vi ner i badet med nya badbomberna med "smak" av smoky poppy från Body Shop.

Efter badet satte min man igång med att mala högrev till kvällens hamburgare och jag svängde ihop en paprika- och chilimajonnäs. Och det är ju så himla galet gott med hemmagjorda hamburgare alltså!!!
Dubbelmalning av högrev pågår
I söndags vaknade jag lite tidigare och började med frukosten medan min man var ute med jyckarna. Och resten av dagen ägnades åt att diska och tvätta och dammsuga och lyssna på Depeche Mode och äta lussekatter. Och när det blev kväll och dags att gå och lägga oss såg vi ett avsnitt av Criminal Minds för mycket för att inte helgen skulle ta slut...
Söndagsfrukost
Söndagslussefika en söndag i februari

Inga kommentarer: