lördag, februari 07, 2015

Dixie och salamin

Äntligen helg och jag vill göra ungefär ingenting alls. Jag vill bara sitta här i soffan under en filt och pyssla med foto och musik på datorn. Kanske läsa lite, kanske se en film. Vad jag borde göra är en helt annan sak. Jag borde städa och plocka undan och jag borde träna och jag borde tvätta. Men eftersom jag inte vill göra något av det där, tänker jag fortsätta att sitta i soffan med jyckarna. Min man är ute och sätter igång grillen, för ikväll blir det grillade tjocka revben med pikant potatissallad och det ser jag sjukt mycket fram emot.

Och igår var det äntligen fredag efter en vecka på jobbet då jag jobbat över ca en timme varje dag... Och jag köpte vin och tog bussen hem med min man som köpt salami och när vi kom hem tog han med Daisy och Dixie till Spille medan Dolly och jag hade lite fredagsmys med sista avsnittet av Parenthood (som inte var så himla bra faktiskt) och vin och salami. Och min man kom hem med de andra jyckarna och i ett obevakat ögonblick tog den där förbannade Dixie salamin som låg på köksbänken och jag blev vansinnigt arg och skällde och skrek och gick sen och satte mig i soffan och surade resten av kvällen. Jag hade verkligen sett fram emot den där salamin. Så min man fick laga maten helt själv och när det var dags att äta rostas och krossade potatisar och aioli och stekt sparris, var jag nästan över det där med salamin. Nästan.

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Ahmeeen! Så taskigt av Dixie! ;-)

åsa sa...

Mmm... Skithund!!!