fredag, januari 30, 2015

TGIF!!!

Åh! Det är fredag! Jag är ledig! Min man kommer hem! Jag är ledig! Ledig I tell you!!!

Jag har jobbat sjukt mycket hela veckan och stressen sitter i fortfarande. Jag är stressad över att klockan redan är halv tio och jag inte har gjort något. Inte för att jag har något som direkt måste göras, mer än duscha och handla innan min man kommer hem, men han är inte hemma förrän om ca 10 timmar så jag tror jag hinner... Så dumt att vara stressad när det inte behövs, men det är svårt att kontrollera. Tyvärr...

Igår kom jag i säng alldeles för sent. Jag jobbade till elva eftersom jag ville bli klar (det blev jag inte...) och sen skulle jag bara se klart The Fall och uppdatera jobbdatorn till Yosemite, men datorn var för full av mina privata prylar så jag tillbringade en lång stund med att rensa och flytta och kasta foto och musik. Och sen var klockan nästan tolv.

Daisy var först upp att gå och lägga sig i sängen, Dolly gick bort till trappan, tog ett steg och ångrade sig och gick och la sig i köket i stället så jag sa till Dixie att också sova i köket. Det gjorde hon utan protester. Så jag har tillbringat natten med Daisy. Hon hade eget täcke så hon ville inte ligga nära, vilket innebar att jag frös och fick åter igen gå upp och stänga balkongdörren mitt i natten. och vaknade med huvudvärk.

Från det ena till det andra... Igår råkade jag ut för en sån där "freak accident" som jag alltid lyckas med... Jag skulle lägga lite saker i återvinningen i kökshallen och när jag öppnade grinden snubblade jag och föll över grinden och min stortå fastnade och jag åkte rakt in i skåpet i hallen och trodde att jag skulle fara genom glaset och att allt skulle krossas. Men jag for inte genom glaset och inget krossades och bara en shaker trillade ner. Jo, en sak krossades... Min stortånagel... Och lite senare på kvällen lyckades en tråd fastna i nageln och jag fick inte bort den så nu längtar jag efter att min man ska komma hem och plåstra om mig...

Nu äter jag frukost, dricker treo, tittar på The Fall och håller tummarna att de äntligen ska få tag på mördaren. Snart dags att sätta igång med dagen. Äntligen fredag!!!
Fredagsblomman

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Aj! Det med tån låter som det gjorde jätteont! Stackars dig! Hoppas din man plåstrade om dig ordentligt!

åsa sa...

Mmm, jätteont gjorde det faktiskt!!!