fredag, januari 23, 2015

TGIF!!!

Åh, så skönt att det är fredag! Och att jag är tillräckligt frisk att vara tillbaka på jobbet. Det var jag ju faktiskt redan igår, tillbaka på jobbet. (Jag tror det var det vitlöksspäckade vitlökssmöret vi hade lamm och klyftisar till i onsdags som knuffade mig i rätt riktning) Det var skönt att stiga upp, duscha, tvätta håret, sminka mig, klä på mig och se ut som folk bland annat folk på bussen och i stan. Och det var kul att vara på jobbet där jag faktiskt jobbade oväntat effektivt. Strax efter tre packade jag ihop och gick och handlade och missade bussen och satt i bilkö och var hemma strax efter halv fem och gick ut med Daisy och Dixie och skulle börja på maten innan min man kom hem från Stockholm, men jag skulle bara... Och så skulle jag lyssna på en låt och kom på en annan låt och Dolly kräktes och hon lät konstigt och jag undrade om hon tänkte dö, men det tänkte hon inte och alla yrade runt och till sist började jag på kvällens löksoppa och ungefär då steg min man in genom dörren. Han fick hjälpa mig att skiva löken medan jag dansade runt till åttiotalsmusik. Det var kul att lyssna på musik. Jag har lyssnar alldeles för lite på musik nu när jag har en ljudbok i öronen hela tiden. Men igår tog jag igen det. På jobbet lyssnade jag också på musik. Alldeles för högt egentligen eftersom jag har lite lock för öronen av förkylningen och alltså hör lite dåligt...
Vitlökssmöret som kurerade mig
Löksoppa
Färdig löksoppa
När vi gick och la oss igår började jag prata om vårt hus och hur stort behovet av renovering och utrensning är och jag blev helt uppstressad och kom upp i varv och plötsligt var klockan ett och jag var inte redo att sova och låg och var vaken en lång stund till och när jag äntligen slumrade in vaknade jag av att det kliade långt ner i halsen och det slutade inte och till slut hittade jag en halstablett som jag sög på tills jag somnade. Och när jag vaknade var jag trött. Jättetrött.

Jag jobbade till tre idag. Sen gick jag till den nygamla ostaffären som jag inte gillar lika mycket, men absolut inte ogillar, de säljer ju ost... Jag bestämde att ta samma buss som min man och på vägen till bussen köpte jag duschtvål och parmaskinka. När vi kom hem satte jag och Dolly oss i soffan och drack vin och åt ost och parmaskinka. Mest jag... Min man tog med Daisy och Dixie till Spille och sen åkte de och handlade och hämtade ett paket på posten med kanske de coolaste cigarrerna ever... Nu är de hemma igen, jag har sett Vampire Diaries, min man står i köket och lagar älg och vildsvin och jag hinner se lite Parenthood innan det är dags att äta.
Det bästa med tråkvintern är att knarka tulpaner
Coola cigarrer eftersom min man är en bankman och ännu coolare cigarrer kommer i ett senare inlägg...
Och från det ena till det andra tror jag att min Corokia har dött. Men eken lever och mår bra.
Den välmående eken
Äntligen fredag!

Inga kommentarer: