fredag, januari 16, 2015

TGIF!!!

Åh! Äntligen fredag!!! Jag har jobbat hårt hela dan och på väg hem köpte jag tulpaner och ranunklar och vin och när jag kom hem satte jag mig i soffan och tänkte blogga ikapp och ta tag i det här med de 365 bilderna, men det blev inte så. Jag fastnade framför Parenthood och bestämde mig för att ta tag i bildbloggandet i helgen i stället. Nu ska jag fortsätta att se Parenthood och äta rån med vitlöksost och dricka vin och vänta på att min man och alla jyckarna kommer hem med lite förtugg till mig.

Men medan jag äter och dricker och tittar kan jag ju hinna med en liten recap över veckan som gick...

Förra fredagen tog vi tåget till Stockholm för att hälsa på Syrran och Svågern och Bebisen. Vi bytte julklappar och åt tacos och min man och jag trängdes i soffan med Mohammed.
Mohammed
Den lilla blev glad att se oss!
I lördags åkte min man och jag in till stan och fotograferade och tittade i affärer och luktade på parfymer. Och när vi ätit lunch började det att snöa. Massor. Och när vi kom hem till Syrran var vi barnvakter medan Syrran och Svågern åkte och handlade. Till middag fick vi panerad ost och det är så galet gott att jag inte kan sluta fantisera om det...
Det här huset är så fint! Alldeles petrolfärgat!
Vi var på NK
Jag fotade fåglar. Massor med fåglar...
I Gamla Stan hade de julstämning
Det började snöa!
Snow Queen
Jättemycket snö hemma hos Syrran
Min man byggde torn med Bebisen
Osten!!!
Vi åt choklad också
I söndags var vi ute och åkte pulka med Bebisen och framåt eftermiddagen åkte min man och jag in till Fotografiska och på vägen tillbaka handlade vi ingredienser till kvällens middag som min man smidigt svängde ihop. Lamm och gremolatagrönsaker blev det.
Koloniområde i snö. Nästan overkligt...
Bebisen åkte pulka!
På väg mot Fotografiska
Gröna Lund
Utanför Fotografiska
Kvällspromenad genom Gamla Stan
Stadshuset
Operan
I måndags tog vi tåget hem och precis som upp uppresan satt jag och lyssnade på min ljudbok hela vägen. Min man hämtade jyckarna och jag lagade biff och klyftisar till middag.
Lyxig frukost
I tisdags åkte min man till Stockholm igen och jag hade ont i huvudet av att knappt ha sovit på hela natten så jag bestämde mig för att jobba hemifrån. Och det gick förvånansvärt bra. Så bra att jag jobbade ända till elva på kvällen.

I onsdags var jag på jobbet och jobbade effektivt igen. Och när jag kom hem och hade varit ute med Dixie jobbade jag lite till.

Igår kom min man hem från Stockholm och jag jobbade hemifrån och när min man kom hem lagade jag biff och klyftisar och vi såg Nashville hela kvällen.

Och idag är det äntligen fredag och vi ska äta min mans fantastiska hamburgare och se Nashville hela kvällen.

Inga kommentarer: