tisdag, januari 20, 2015

Täppt och hostig

Igår morse vaknade vi av att en av hundarna skällde. Jag tror det var Daisy. Min man gick ner och tittade och bara Dixie var vaken. Dixie brukar inte skälla sådär, men det gör Daisy. Förmodligen har hon hört något och legat och skällt i sömnen och väckt Dixie. Men känns ändå bra att vi hör dem om det skulle vara något på riktigt någon gång...

Jag hade sjukt ont i halsen när jag vaknade och det var dags att stiga upp. Så jag bestämde mig för att jobba hemifrån. Det kändes som ett väldigt bra beslut. Till två jobbade jag, sen stängde jag in jyckarna i köket och gick upp och la mig i sängen och lyssnade på ljudbok och spelade spel och letade resor och sen somnade jag. Och när jag vaknade messade min man att han var på väg hem, men det var stopp på motorvägen så det tog honom ca 1 1/2 timme innan han var hemma. Jag kände mig ännu sjukare och satt och frös i soffan när han kom hem så han fick stoppa om mig och sen svängde han ihop en pizza som vi åt medan vi såg House. För vi har börjat se House igen. Vi såg aldrig klart och kommer inte ihåg var vi var eller hur det slutade så det var lika bra att börja om från början. Det får bli en sån serie vi ser när vi inte har de vanliga serierna att se eller när jag inte orkar med djupa serier som Gotham och Flash...

Inatt har jag sovit dåligt. Jag vaknade vid halv fyra och hade hosta och var täppt i näsan och kunde inte somna om. Och jag frös fast jag var varm så jag hade nog lite feber. Till slut somnade jag igen såklart, men vaknade med jämna mellanrum och hostade och snöt mig. Så när jag vaknade bestämde jag mig för att jobba hemifrån idag igen. Jag sitter i sängen och jobbar och min man har hämtat upp alla mina datorer och jobbpapper och gjort te och kokat ägg. Så nu är det bara för mig att sätta igång att jobba. I eftermiddag ska jag gå ner och lägga mig i soffan med jyckarna och kanske kolla Girls. Eller någon annan serie...

Inga kommentarer: