torsdag, januari 29, 2015

Jyckar och besattheten och sånt som krånglar...

I morse vaknade jag tidigare, steg upp tidigare, gick ut med jyckarna tidigare och kunde därför också börja jobba tidigare. Eller hade kunnat om det inte var för att allt jävlades med mig... Datorn lydde inte så jag fick starta om den och medan den startades om slutade min telefon att fungera, hemknappen löd inte, och medan jag startade om den tog jag min andra dator och den sa att mitt iPhotobibliotek försvunnit så då fick jag starta om den också... Så nu är allt omstartat och fungerande. Hoppas jag... iPhotobiblioteket verkar inte ha bestämt sig än... Men gröten är kall och kaffet är kallt så allt är som det ska...

Jag har inte sovit speciellt bra inatt. Heller. Det har varit trångt och kallt och mitt i natten fick jag gå upp och stänga balkongdörren för att jag frös och det tillhör verkligen inte vanligheterna. Dessutom har jag haft ont i magen hela natten. Det började redan igår eftermiddag och fortsatte hela kvällen. Och natten. Och när jag vaknade hade jag ont i huvudet också eftersom jag stängde balkongdörren. Just nu har jag inte ont någonstans alls. Om jag inte känner efter, för då har jag lite ont i huvudet...

Igår när vi skulle gå och lägga oss, halkade Dixie i trappan och sen vågade hon inte gå upp. Jag fick hålla på att locka och pocka en lång stund innan hon äntligen tog mod till sig och rusade upp för trappan. Jag var nästan beredd att låta henne sova själv i köket för jag orkade inte ta ner Dolly som också har svårt att gå i trappor...  Dixie är nervös för det mesta just nu känns det som. Undrar om det är åldern eller PMS?

Jag jobbade till halv tolv i tisdags och till elva igår och ändå har jag inte jobbat så många timmar. Inte så många det borde vara när man jobbar så sent i alla fall. Bara för att jag börjat jobba sent och haft tre-timmarsluncher. Men idag ska jag inte ha någon lång lunch. Kanske faktiskt inget lunchavbrott alls. Idag ska jag jobba sjukt effektivt hela dan och hela kvällen så att jag kan vara ledig i morgon. Och är jag inte sjukt effektiv idag, tänker jag ändå vara ledig i morgon. För i morgon är det fredag och min man kommer äntligen, äntligen hem!

Och apropå äntligen... Igår lunchade jag med Katta och Becka på Centralen och vi kollade på resor till Barcelona och på kvällen bokade Katta resan och den är nu även betald och det ska bli så jäkla kul! Ser sjukt mycket fram emot en helg i Barcelona med tjejerna i april alltså! Tänker hela tiden på allt jag ska fota och äta och dricka och shoppa!

Jag känner att jag borde vara sjukt effektiv idag, men tankarna bara vandrar iväg på alla projekt jag vill ta tag i. Främst sovrummet och hur fint det blir med grå väggar och hur hittar jag ett överkast och vad ska vi ha för sängbord, och matta och tavlor...???
Längtar efter att måla sovrummet!
En annan besatthet jag har nu är växter. Av någon anledning har jag fått för mig att vi ska ha mer krukväxter och att de ska överleva. Just nu är jag övertygad om jag vi behöver en stor kaktus. Undrar om jag kan få med min man till Blomsterlandet i helgen...?
Den nya corokian
I närbild
Apropå min man så facetimeade vi igår och det var så skönt att få ses, vi behövde knappt ens prata, bara sitta där och titta på varandra och ha lite sällskap en stund.

Och i morgon är det som sagt fredag och jag är ledig. I morgon ska jag städa och diska och bädda och handla och duscha och laga mat innan min man kommer hem. Vill ju inte att han ska komma hem till ett förfallet hem och en förfallen fru... Jag tänker hinna se det allra sista avsnittet av Parenthood också. Och kanske hinner jag med lite Vampire Diaries. Vin hinner jag dricka i alla fall.. Mmm... Vin!

Inga kommentarer: