söndag, januari 25, 2015

Jag kan höra med mitt öra

Jag hade på gränsen till migrän när vi gick och la oss i fredagskväll, förmodligen bihålorna som spökar... I alla fall så tog jag en nattpanodil, men tänkte inte på att klockan var över tolv, så jag sov alldeles för länge i igår. Inte förrän nio vaknade vi (vad min man hade för ursäkt vet jag inte...?) och medan min man steg upp och gick ut med jyckarna, somnade jag om och vaknade halv tio.

Eftersom vi steg upp så sent kändes det inte lönt att skynda med något, så vi satt och åt frukost i godan ro och jag tog en treo eftersom bihålor och huvud fortfarande värkte. Sen körde vi och recyclade och handlade hundmat och människomat och tulpaner och tittade på glasögon (igen) och sen köpte vi kakel till toaletten där uppe. Äntligen!

Och när kaklet var inköpt var det redan sen eftermiddag och jag tyckte att vi lika gärna kunde åka till Plantagen i Staffanstorp (och jag gillar verkligen, verkligen inte Plantagen, men vad har man för val liksom?) och där köpte jag två växter; en Medinilla och en ny corokia och jag började undra om min numera döda corokia kanske redan var död när jag köpte den? Inte hade den så fina gröna blad i alla fall...?

När vi kom hem började jag städa i matrummet och satte mig sen med ett glas vin och bildgooglade garageuppfarter och funkisbadrum, även om jag vet att det dröjer länge, länge tills det är dags att göra vid badrummet här nere...

Jag blev trött på att ha lock för öronen och på att inte höra något, så jag försökte tryckutjämna lite. Och visst, locket släppte för det ena örat, men samtidigt blev jag fruktansvärt yr, hela köket snurrade och jag fick ta tag i min man och han i mig för att jag inte skulle ramla ihop i en hög på köksgolvet. Min man ledde mig ut i soffan där jag låg ett par minuter innan jag kände mig bra nog att börja på maten. Läskig upplevelse och jag tänker inte försöka bli av med lock för öronen när jag är ensam. Men jag hör i alla fall igen och det är ju skönt. Inte förrän jag började höra insåg jag hur dåligt jag hört den senaste veckan...

Jag svängde ihop biff och klyftisar till middag och medan vi åt såg vi Pride som var en oerhört söt film. Det var mycket åttiotalsmusik i filmen så när filmen var slut kollade vi musikvideos på YouTube en stund innan vi såg ett avsnitt av The Mysteries of Laura.

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Usch så läskigt med yrseln, vilken tur att den gick över!!!

åsa sa...

Ja! Jätteläskigt!!!