onsdag, januari 21, 2015

Det är nu det vänder

Det är nu det vänder, jag känner det. Det är ikväll jag kommer att gå och lägga mig och känna mig friskare än på länge. Det är i natt jag kommer att sova hela natten. Utan att snarka. Jag känner det...

Jag jobbar hemifrån idag med. Har verkligen inte tid att vara sjuk och missa jobbet. Men det gick bra igår. Nio timmar jobbade jag. Visst var jag inte 100% effektiv, men kanske 85% i alla fall...? Och det är ju bättre än om jag inte gjort något alls...

När jag jobbat klart, lyssnade jag på musik och sov en stund medan min man var ute med jyckarna och handlade. Och när han kom hem vaknade jag och tittade på Girls medan han lagade middag. Och sen åt vi kycklingvingar och tittade på The Mysteries of Laura. Jag tycker jag har kollat alldeles för lite på tv nu när jag är sjuk. Hela poängen med att vara sjuk är ju att titta på tv. Fast jag har lyssnat en del på ljudböcker i alla fall. Blev klar med den senaste i morse och undrar vad jag ska börja på nu...?

Min man har precis åkt till jobbet, jag sitter i sängen och jobbar och dricker citronvatten och fantiserar om att ha på mig riktiga kläder och smink och att vara fin i håret...

I morgon ska jag åka in till jobbet och jobba. Min man ska till Stockholm och jag känner att det är dags för mig att bli frisk.

Inga kommentarer: