fredag, december 19, 2014

TGIF!!! (19/24)

Äntligen, äntligen fredag igen! Och inte vilken fredag som helst! Fredag innan jullov! För ja, det känns som om jag har ett långt jullov framför mig även om jag ska jobba lite här och där. Och jag tänkte inte jobba länge alls idag. Jag ville sluta tidigt och gå hem och lägga mig i soffan, men tyvärr var jag inte så effektiv som önskat så jag kom inte iväg förrän kvart i tre. Och när jag kom hem var klockan lite för mycket för att sova middag så nu sitter jag här och väntar på att middagen ska bli klar så att vi kan gå och lägga oss tidigt.  Ganska tidigt i alla fall... Klockan är ju nästan åtta...

Gårdagens julbord var väldigt trevligt. Och gott. Jag åt sill och lax och skaldjurspaté och revben och lammkorv och Jansson och saffranspannkaka och tiramisù och cheddar och drack öl och snaps och avec och vin och vi pratade massor om allt möjligt och tjugo i elva kom min man och hämtade mig. Och när vi kom hem var jag kissnödig och rusade in på toaletten och vi kom i säng och släckte vid tolv och i morse när jag skulle släppa in Buffy upptäckte jag att mina nycklar fortfarande satt i dörren. På utsidan... Alldeles för förvirrad för mitt eget bästa ja...

Och jag sov galet dåligt inatt. Igen. Jag vaknade och hade ont i nacken av att jag legat konstigt på kudden och sen kunde jag inte somna om och fick huvudvärk och körde upp min man som fick leta huvudvärkstabletter och han hittade bara en alvedon  och den fick duga. Och jag kunde fortfarande inte somna om och det var varmt i sovrummet och kudden var oskön och till sist väckte jag min man igen som fick gå upp och ta en våt handduk till mig och sen låg jag och vände och vred mig lite till innan jag slutligen somnade. Och vaknade allt annat än utsövd...

Åh, så skönt att det äntligen är fredag!!!

Inga kommentarer: