fredag, december 12, 2014

TGIF!!! (10/24)

Åh, så skönt att det är fredag igen! Och åh, så dålig jag är på att blogga varje dag! Men jag satsar fortfarande på att hinna med 24 inlägg till jul.

Igår skulle jag sett Erasure i Köpenhamn, men det blev inte så. Jag har känt mig sjuk hela veckan. Eller kanske inte sjuk direkt, men inte frisk heller. Haft ont i magen och bihålorna och känt mig febrig och trött och hängig typ hela veckan. Så jag hoppade över Erasure. Väldigt tråkigt såklart, men också väldigt skönt när jag kunde gå och lägga mig vid tio... I stället för Erasure lurade jag med mig min man att köpa hyacinter och medan han rastade jyckarna planterade jag hyacinter i massor och placerade ut i vardagsrum och matrum och kök.

I onsdags jobbade jag hemifrån och på eftermiddagen skulle jag åkt in för att after worka med Katta och Becka, men jag kände mig inte frisk nog så jag stannade hemma och jobbade och hade tänkt jobba till fem, men Dixie satte stopp för de planerna eftersom hon tvunget ville gå ut vid fyra. Så jag fick gå ut med henne och när jag kom hem orkade jag inte jobba mer så jag bäddade ner mig i soffan med jyckarna och bad min man köpa med sig mat på väg från Sturup.

I eftermiddag ska det bli storm och just nu regnar det massor och jag ska snart sluta för dagen och gå en sväng på stan och inser att jag jag kommer att bli ganska genomblöt. Men när jag kommer hem ska jag bädda ner mig i soffan med lite Vampire Diaries. Fast först ska jag nog fota alla hyacinter och amaryllisar och julstjärnor...

Äntligen fredag!!!

Inga kommentarer: